Jump to content

Halvplanertråden

Kodvaag

Recommended Posts

Jeg så under motoren når jeg hadde ute startmotoren, og alt jeg fant var en uåpnet CB ølboks.

Forærte boksen til naboen, han ble glad...

Skal se om jeg finner noen Hitachi-solbriller på jobb, skal legge de i båten så de er klar til deg. Håper med dette at du sletter heftelsen. :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Jeg brukte tilsammen 4 cb bokser. De var kalde. Jeg fikk noe svimerker etter at brannmannen veltet agregatpumpa med eksosen vendt mot armen.... Fikk etterhvert byttet dem med karbonadedeig

:smiley:

Sjekk alle gjennomfoeringer. Fikk hard medfart mens vi undersoekte hvor vanninntrenging var, 1 under motor samt siden (3?).

2 lister rev jeg av akter, men antar de ligger der et eller annet sted fortsatt.

Antar ogsaa at du maa sjekke benken styrbord side akter paa festene.

Vi herjet litt hardt oppi der kan du si :rolleyes:

Sjekk alle gjennomfoeringer. Fikk hard medfart mens vi undersoekte hvor vanninntrenging var, 1 under motor samt siden (3?).

Skal ta å skifte alle skru-ventilene med kuleventiler, og så skal jeg sjekke at gjennomføringene ikke er tært opp innvendig. Før jeg byttet nytt kjøkken her jeg bor nå, så revnet avløpet rett under vasken, for at en del var tært vekk innenfra og ut. 20 år gammelt HTH kjøkken.

Gruer meg til å skru av kranene til septiksystemet. Da må jeg ligge i midtkabinen og henge over en kant, og bare snuse inn det som eventuelt kommer dampende mot meg...

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

sommer09.jpg

Fint i kragerø, bortsett fra litt sjø om en legger seg feil i gjestehavna. ;)

Savner sommeren vi også, men nå nærmer det seg med stormskritt.. plutselig nå er det jo februar allerede.. og i mars er det jo full rulle med å få ferdig det som skal gjøres, og i april så jo sessongen i gang igjen jo! :D

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Min Unique 833C tilhører definitivt halvplanerklassen men ryktet sier at den på grunn av sin slanke konstruksjon har en meget moderat hekbølge. VP TMD30A gir en marsjfart på omkring 14-15 knop. Har kun prøvekjørt den i 20 minutter før den gikk i opplag i høst så jeg gleder meg til å erfare båtens sjøegenskaper.

unique_833.jpgdsc_0240.jpg

Min gamle båt, Draco 23SC med VP 270HK V8, i fartsområdet 9-12 knop var en skikkelig værsting. Hvis jeg skulle ønsket det ville det ikke vært noe problem å få frem fingern fra de som ble rammet.

• 4 uker senere...
Bilde av vår halvplaner. her gjør den veld 20-25knop

Det er en Princess 45 1990 mod

Hvis det er en Princess 45, og jeg må si at båten på det fotografiske billedet er til forveksling lik en slik, så er den sikkert mye rart, men en av de få tingene den IKKE er, er halvplaner. Den er en HELplaner. :smash:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Har også meldt meg inn i halvplanerklubben nå. Til sommeren skal det lages hekkbølger som det står respekt av. :cool: Handlet denne nå i høst:

_raf7264.jpg

Master 820

Er dessverre undermotorisert og klarer bare 12 knop på denne, en perfekt bølgefabrikk med andre ord :lol:

Finner vi ut at vi blir glade i denne båten i sommer spanderer jeg kanskje på en større motor neste sesong......

Ellers meget fornøyd med båten så langt. Gikk den oslo-kristiansand i oktober 2009, og fikk testet den greit på den turen.

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Bare for å dra tråden opp igjen, her er bilder i halvbrøyt... jeg mener halvplan.

HTCHD2-April107.jpg

Uff... den drar virkelig med seg halve fjorden... flaks det ble igjen nok vann til Ulven, som tok bildene.

HTCHD2-April106.jpg

Flere halvplanerbilder ønskes velkommen!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...