saga Startet 28.Juli.2004 Del på Facebook Startet 28.Juli.2004 Tok med min 3 måneder gamle pc (Acer Ferrari 3000) ned i båten i går for å koble den til gps'en for første gang. Gps-ledningen som hadde passet til minst 4 andre gamlere pc'er passet ikke til min nye pc. Gps-ledningen til min Garmin 12 har en com-port?, en firkantet plugg med 9-10 hull, mens det ikke er noen slik på pc'en. Dro innom nærmeste Elkjøp-butikk og fikk da til svar at jeg måtte ha en omformer til f.eks. usb for å fortsatt bruke gps'en på pc'en. Denne kostet 600 kr. Kan dette stemme? Er det noen som har greie på dette og vet om det er andre muligheter for å koble sammen gps/pc, eller om en slik omformer er det eneste alternativet. I tillegg til at den var dyr var den også ganske stor og klumpete. Noen som vet om noen til lavere pris enn den på Elkjøp? Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 28.Juli.2004 Del på Facebook Svart 28.Juli.2004 Jeg vil tro du finner billigere ting på f.eks. www.komplett.no. Du får sjekke sjøl hva du skal ha, men det kan se ut som f.eks denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117339&cks=PRL kan være en nyttig dings til 228,- Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.Juli.2004 Del på Facebook Svart 28.Juli.2004 Serieport er i ferd med å forsvinne på bærbare. Eneste mulighet er da et slikt adapter, PSData har et til kr401: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=965...lAction=details Kanskje en bedre løsning å kjøpe en slik GPS "mus" som Clas Ohlson selger (kr1000)? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juli.2004 Del på Facebook Svart 28.Juli.2004 Rett og slett en uting at Serieporten er "rasjonalisert" bort fra nye bærbare pcer. Slett ikke alt utstyr/programmer som virker som det skal via en sånn USB->Seriell konverter. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Husky Svart 28.Juli.2004 Del på Facebook Svart 28.Juli.2004 Testet med hell denne dingsen fra Clas Ohlsson ifjor: USB til serieportadapter. Omgjør enkelt USB-porten til en serieport (DB9M). Leveres med 1,8 m kabel og drivrutiner for Windows 98SE eller senere. 32-4038 Den koster 298,- Sitér dette innlegget mvh Espen Link to post
`MINA' Svart 28.Juli.2004 Del på Facebook Svart 28.Juli.2004 Testet med hell denne dingsen fra Clas Ohlsson ifjor: USB til serieportadapter. Omgjør enkelt USB-porten til en serieport (DB9M). Leveres med 1,8 m kabel og drivrutiner for Windows 98SE eller senere. 32-4038 Den koster 298,- Jeg har også kjøpt denne. Men driverene virket ikke mot XP. Måtte laste ned nye. [glow=red,2,300] GeV[/glow] Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.