Rastløs Startet 18.Januar.2010 Del på Facebook Startet 18.Januar.2010 (redigert) Jeg vurderer å montere radar på båten min. Det blir event. i egen mast på hekken. Er det noen som vet om radaren ( Raymarine lukket) må ha egen strøm tilførsel eller om den tar strøm direkte gjennom kontakten på plottern ? Det hadde vært så kjekt om radar montering kun medføtre å sette opp et aliminums rør, strekke en kable til plottern, - og vips ferdig. Redigert 18.Januar.2010 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Jepp, så enkelt. Ferdig multikabel mellom radom og display enhet så langt jeg husker. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
nordan family 27 Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Sånn er det på den jeg holder på å montere (C-serien plotter). Men det synes ganske tydelig i anvisningene at det ikke nødvendigvis gjelder for alle typer kombinasjoner at plottere og radomer fra Raymarin Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 18.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Bra. For jeg skal koble den til en C120 . Da blir det en ganske enkelt affære forstår jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 En kabel på alle radarene ja, det finnes forresten vugger som holder radaren horisontalt, noen kan festes rett på vaieren. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Jeg har montert Raymarine hd digital på min C 140 W og det er en kabel opp til plugen på raderen men i den andre enden så er det en plugg til netverket og en plussledning , jordledning og en minusledning Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Den vanlige 2 kw raymarine eg har på E 80 har en ferdig vinkelkontakt mot plotter. I andre enden er en forholdsvis smekker kontakt som er ca. like tykk som kabelen. Ingen lodding, berre å stikke i en kontakt innv. i radomen. Så man treder kabelen ifra plotter mot antenne. Her noen bilder ifra hjemmelaget radarfeste på hekken på forrige båten S.O. 37.1. Justerbart feste visst man ligg mye skjev. Laga også 4 ekstra fester/gjennomføringer så man har for fremtiden visst man vil henge på andre ting. Feste mot skrog med innvendig kabelføring. 2 stk. støttestag med skrudde plastfester. Ikke ferdig med polering finish enno. Tv. antenne og lanterne skulle flyttes til radarmast. (ikke gjort her) Og her ifra dagens båt med Scanstrut selvregulerende oljedempa mastefeste. Var litt skeptisk til at antennen skulle henge å slenge i slingringen men det har gått overraskende bra. Synest også at hekken blir litt ryddigere med mastefeste, og så blir det litt mindre forstyrrelse ifra mast. Synest også at eg ser litt bedre staker og lave skjær i dårleg vær når antennen kommer litt høyere men det kan jo være en bedre radar også? Bakdelen er jo mer vekt i høyden. Ser også litt brutalt ut når man slår og er litt treig med slakking av genoa skjøte, men det går greit. Veit ikke om det blir så mye dyrere heller enn en løsning på hekken, trur eg ga ca. 6000 nok.- i Irland for festet. Har i ettertid montert en ufo triax antenne rett på pushpit og det funker fint på en philips 22" TV med innebygget riks tv tuner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.