TropicLarvik Startet 18.Januar.2010 Del på Facebook Startet 18.Januar.2010 Jeg har en Mercuriser D3.6L 1997 mod, som svetter motorolje i underkant/bak på motoren. Oppdaget det på tur til Sverige i sommer. I løpet av sommeren så fylte jeg på ca 2 liter motorolje og tørket opp det samme på dørken, men det er vanskelig å lokalisere hvor oljen kommer fra. Er det noen som vet eller har erfaring på hvor oljen kan komme fra? Tenkte å ta ut motoren bare det blir litt varmere i luften. Kan det sitte en sealring i motoren der akslen går inn?? Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Er det ikke disse som har en sånn cooler assembly? En komplett enhet som inneholder varmeveksler, oljekjøler, ekspansjonstank++? Disse skal i tillegg ha en "ekstra" oljekjøler som jeg mener er montert i underkant, bak på motoren. (mot giret). Skal i så fall være unødvendig å plukke ut hele motoren da denne cooler assembly kan plukkes av komplett... Ellers er kanskje denne ekstra oljekjøleren et tips? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Nå kjenner jeg ikke til denne motoren spesielt, men sånn rent generelt er lekkasje i bakre veivakseltetning et kjent problem. Så du skal ikke se bort fra at lekkasjen kommer fra veivakseltetningen hos deg også. I så fall må du ut med gear og av med svinghjul for å skifte denne. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TropicLarvik Svart 18.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Er litt usikker jeg også på hva det er som er der, men det ser ikke ut som om det er en ekstra oljekjøler der. Om jeg må opp med motoren, er det mye arbeid som må gjøres? tenker på hva som må demonteres? Jeg har skrudd en del på biler, men ikke på båt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Januar.2010 Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Å ta ut motor i bil og båt blir mye av det samme. Men i båt kommer du ikke til fra undersiden, og det er om mulig enda trangere å komme til. Pluss at løftehøyden blir større for å løfte den ut. Ellers blir det mye av det samme, eneste forskjell er at man må justere den inn ved montering slik at flenser på gear og aksling er paralelle (max. 0,10mm avvik på flensene). Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TropicLarvik Svart 18.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2010 Det ser ut som om jeg vet hva jeg skal gjøre i påsken. Takk for raske svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.