MaxiMarius Startet 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Januar.2010 Hei Jeg har en Maxi 77 som jeg skal bytte skroggjennomføringer på. Hvordan er det å få av de gamle? De er ganske god og rustene. Hva er best å tette med? Tec7, sikaflex? Noen anbefalninger om hvordan gjennomføringer som er best, metalltype? Dette er gjennomføringer til do, oppvaskkom og drenering i cocpit. På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Marelon. Sitér dette innlegget Link to post
jernkjøl Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Byttet mine gjennomføringer til do og vask i fjor. Tok frem vinkelsliperen og slipte bort flensen utvendig på gjennomføringen. Ikke noe poeng å spare på de gamle og det sparer deg for masse tid. Vet ikke hva som er best av messing eller rustfritt. Avhenger vel litt av materialkvalitet/pris. Til tetting duger det meste bare det er maritime fugemasser. Bare husk å la fugemassen tørke et døgn før du strammer til gjennomføringen. Da blir fugen tykkere og tåler bedre bevegelse mellom materialene. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Se pågående diskusjon om samme tema : Skrogjennomføringer Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
nordan family 27 Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Bare husk å la fugemassen tørke et døgn før du strammer til gjennomføringen. Akkurat det finne det særdeles delte meninger om. Jeg tilhører selv den andre klanen som på INGEN måte ville la massen tørke et døgn først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.