Jump to content

Erfaringer med Ford 2704?


RITS

Recommended Posts

I følge erfaringsdatabasen skal 2704 være bra motorer som visstnok ryker en del. Vurderer en båt med 2704 som er gått ca 2700 timer, topper og turboer er tatt for noen år siden. Er det flere der ute som har utfyllende opplysninger å komme med / erfaringer med denne motoren? Interessert i mest mulig info!

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Link to post
Share on other sites

Hadde denne motoren i min forrige båt og var veldig fornøyd. Når jeg kjøpte den var den nyoverhalt. Forrige eier hadde byttet blokk tydeligvis relativt enkle motorer og mekke på selv. Hadde turbo på min med 180 HK. Startet i all slags vær sommer som vinter. Hadde aldri et feilslag og var snill på dieselen. Som du har blitt tipset om ryker den litt, har hørt at man kan sette inn teflonbelagte ventiltrettinger, men personlig har jeg ikke så stor tro på dette.  Disse motorene blir sjelden varm uten at de blir belastet.  Har som sagt bare gode ord om denne.

 

Mvh

 

Pjolter som ikke er noen mekaniker...

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Hadde denne motoren i min forrige båt og var veldig fornøyd. Når jeg kjøpte den var den nyoverhalt. Forrige eier hadde byttet blokk tydeligvis relativt enkle motorer og mekke på selv. Hadde turbo på min med 180 HK. Startet i all slags vær sommer som vinter. Hadde aldri et feilslag og var snill på dieselen. Som du har blitt tipset om ryker den litt, har hørt at man kan sette inn teflonbelagte ventiltrettinger, men personlig har jeg ikke så stor tro på dette.  Disse motorene blir sjelden varm uten at de blir belastet.  Har som sagt bare gode ord om denne.

 

Mvh

 

Pjolter som ikke er noen mekaniker...

Min erfaring vedr. røyk. Fått frest inn fester for ventiltetningene i ventilføringene og monter "normale" ventiltetningere: resultal  -- nesten ingen røyk...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...