Ulv I Startet 19.Januar.2010 Del på Facebook Startet 19.Januar.2010 Hei, Bak over vannlinja, så kommer ledningen til ekkoloddet ut. Jeg skal skifte dette og da må jeg ha ut den gamle ledningen og inn med den nye. Hvordan får jeg enklest ut den gamle ledningen uten å skade denne? (har solgt det gamle utstyret). Den nye har en kombinert 50/200 mhz, mens den gamle er en ren 200mhz ekkolodd modul. Derfor må jeg ha ut den gamle ledningen på en snill måte. Er det noen som har noen tips til dette? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Hasla 26 Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Kan jo prøve med hårføner og varme pent? Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Ulv I Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 hmm.. kanskje vente til varmere vær? for hårføner hjelper vel ikke mye nå med minus grader og sånn.. Men det burde altså være nok å varme opp og trekke ut? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Hasla 26 Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Skulle tro att det holder dette,og så blir nok dette pent uten for mye klin,når du har så flott båt.. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Ulv I Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Får håpe det, og klarer jeg dette uten å ødelegge kabelen som blir nok kodvaag også fornøyd. ;) Viktig at det ser pent ut, også under badeplatformen. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Kodvaag Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 kodvaag også fornøyd "Fornøyd" du liksom. Håper du får det til. Hvis ikke: Har du hørt om ulvefeller? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Viksund Bravo Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 (redigert) Er det fuget fra begge sider? Hvis ikke tipper jeg du kan trekke den ut den veien fugen er, uten å skjære på forhånd, og så finskjære med kniv når kabelen og "sikaproppen" er ute. Sika har ofte dårlig feste i selve hullet grunnet støv og smuss under montering. Mvh Christian Redigert 19.Januar.2010 av Viksund Bravo (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Ulv I Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Her snakker vi kvalitets båt Christian, så ja, det er noen feite fuger på begge sider.. hehe. ;) Får håpe at om vi drar litt frem og tilbake på kabelen, kanskje den løsner.. jeg har vurdert å teste med å stikke det lille røde røret som er på en 5-56 crc flaske så langt inn i sikaen og kabelen som mulig og spraye. Dra litt i ledningen på hver side forsiktig og se om det løsner. :) Bjørn.. ulvefeller ja.. det er slike som spiser bjørnefeller.. ;) Du blir kanskje med når jeg skal gjøre dette, så kan vi stå på hver vår side å lirke litt.. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
bliss X Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 jeg har vurdert å teste med å stikke det lille røde røret som er på en 5-56 crc flaske så langt inn i sikaen og kabelen som mulig og spraye. Tror ikke det vil fungere, men Aceton virker på sika. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Nei prøv hårføneren hvis du har da?da for du myknet opp litt nok til og få ut kabelen uten griseri utover Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Ulv I Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Hmm.. har ikke hårføner, men får vel låne et par stk.. Hvis en står ute å føner.. og en er inne i motor rommet og føner, så blir det likt varmet fra begge sider, da tipper jeg den løsner greit :) Får ta meg en tur i båten en dag å prøve. Er det noen som gidder å skru på varmen ute en ca 10 grader eller mer? ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
index Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Det er både Sikaens fordel og ulempe, når den først har tørket er det kun mekanisk fjerning som kan få den vekk. Til slikt bruk som dette hadde egentlig silikon vært lurere, den lar seg tross alt fjerne igjen når den tid kommer.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Tror ikke det vil fungere, men Aceton virker på sika. Det vet jeg ikke noe om, men Aceton er uheldig og kan løse opp enkelte plaststoffer. Så vær forsiktig, kanskje den løser opp kabelisolasjonen og ikke Sika'n? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kodvaag Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Er det noen som gidder å skru på varmen ute en ca 10 grader eller mer? ;) Jeg tok en telefon og snakket med en som tror han er noe. Etter litt mukking, så gikk han med på dette, kun for deg Freddy. Nå skal du vite at det er bra mange sørlendinger som blir forbanna på slapseværet som kommer i morra... (og det er ene og alene DITT ansvar nå) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Jens_P Svart 26.Januar.2010 Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Tror du må få skåret rundt ledninge. Om hullet er romslig nok, så tre/skyv/borr ståltråd eller pianotråd gjennom hullet og skjær rundt ledningen. Ref. brosjyre for Sika 291: RengjøringUherdet Sikaflex®-291 kan fjernes fra verktøy og utstyr med Sika® Remover-208 eller annetdertil egnet løsemiddel. Herdet masse kan kun fjernes mekanisk. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ulv I Svart 26.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2010 Takk for hjelpen Bjørn, Slapsevær.. jippi.. gleder meg.. bare få bort alt det hvite greiene her nede i byen, så kan de ha det hvitt og sånn på fjellene. Jeg er nå ferdig med å montere selve plotteren på dashbordet, så det neste som gjenstår er å få trekt opp den nye ledningen til ekkolodd modulen etter den gamle er fjernet. :) Får vel ha en kveld i båten til uka når det blir varmere. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.