Enzo Startet 19.Januar.2010 Del på Facebook Startet 19.Januar.2010 Surfer litt på yachtworld.com og stoppet litt opp på et bilde her , her går storseilskjøtet ned langs kicken og stopper opp i en blokk , ser ingen egen stramming av kicken , har jeg misforstått bildet helt ? Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Er det dette som kalles tyskerhaling ? Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Enzo Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Nei det har ingenting med tyskerskjøting å gjøre Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Det er synsbedrag. Storseilskjøtet går ned til høyre for kicken og føres tilbake under sprayhooden som det innerste tauet på høyre side. Eller ser jeg feil? Driver du og ser på bav'er? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
2nd Trikker'n Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Tror Sun Flyer har rett. Hvorfor skulle kick og skjøte være i ett? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 (redigert) Jeg prøver bare å få bekreftet om jeg ser feil eller ikke , ser ikke noe eget tau til kicken så jeg begynte å lure litt her. Jeg ser på mye rart sun flyer, tror det neste blir bav32 Redigert 19.Januar.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 du ser feil Enzo. skjøtet fortsetter i rullene langs dekk bakover. Følg rødt tau på styrbord side av båten hadde kick og skjøte vært i ett hadde ikke jeg skjønt stort av seiling i hvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 Takk og gud , det må være slik du sier Bitteliten Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 19.Januar.2010 Del på Facebook Svart 19.Januar.2010 På bildet ser det ut som det går en svartplast belagt wire fra blokken og opp til innfesting av kick på bom. Alså en normal løsning som sparer taulengde. Bare bildevinkelen som gjør at blokken og storseilskjøte faller i sammen. Men så litt komisk ut ved første øyekast. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Lazyjack Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Men det var jo en merkelig tyskerhaling. Noe av ideen med tyskerskjøte er jo å få det bak til rormannen, da bør det jo ned på dekk og deretter akterover. Kan jo hende det er et arrangement i cockpit for å få det fra hyttetaket og bakover men det virker jo litt spesielt. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Tviler på om det er tyskerhaling. Storskjøtet går nok bare tilbake til den ene vinsjen på hyttetaket. Sånn har jeg det. For at rormann skal få tak i det ved singlehanding har jeg gjort sånn: Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
opus Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 Seldèn Rodkick blir vel levert med denne wire-enden, starter inne i kicken via trinse ved festet til bommen og ned til taljeutvekslingen/blkken. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 20.Januar.2010 Del på Facebook Svart 20.Januar.2010 (redigert) Tviler på om det er tyskerhaling. Storskjøtet går nok bare tilbake til den ene vinsjen på hyttetaket. Sånn har jeg det. For at rormann skal få tak i det ved singlehanding har jeg gjort sånn: Jeg drev også slik, dvs jeg la skjøte ned på en av genoavinsjene når jeg seilte med selvslåer, men også da ble dette mest praktisk når det var lite vind og dermed var heller ikke behovet så stort for å dra det ned på vinsjene akter, en enkel løsning på et problem, men ingen fullgod løsning, natrulig nok. Her er min permanente løsning... Skal bli deilig å ha det slik i årets Seilmaker... Merk at sprayhooden på Hansen ikke kunne legges ned slik skjøte på hyttetaket var arrangert. Det høres dumt ut, men skyldes jo at de har prøvd å få feste lengst mulig bak pga at det i utg.pkt er altfor langt fremme på bommen... Skal bli fint å slippe alle kommentarene i regattaene på hvofor i allverden vi ikke tar ned sprayhooden:) Redigert 20.Januar.2010 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.