Jump to content

Storseilskjøte og kick i ett ?

Enzo

Recommended Posts

Tviler på om det er tyskerhaling. Storskjøtet går nok bare tilbake til den ene vinsjen på hyttetaket. Sånn har jeg det.

For at rormann skal få tak i det ved singlehanding har jeg gjort sånn:

Jeg drev også slik, dvs jeg la skjøte ned på en av genoavinsjene når jeg seilte med selvslåer, men også da ble dette mest praktisk når det var lite vind og dermed var heller ikke behovet så stort for å dra det ned på vinsjene akter, en enkel løsning på et problem, men ingen fullgod løsning, natrulig nok. Her er min permanente løsning...

Skal bli deilig å ha det slik i årets Seilmaker... Merk at sprayhooden på Hansen ikke kunne legges ned slik skjøte på hyttetaket var arrangert. Det høres dumt ut, men skyldes jo at de har prøvd å få feste lengst mulig bak pga at det i utg.pkt er altfor langt fremme på bommen... Skal bli fint å slippe alle kommentarene i regattaene på hvofor i allverden vi ikke tar ned sprayhooden:)

skjoete_i_cockpit.jpg

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...