John N Startet 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2010 Jeg tok båtførerbevis på begynnelsen av -90 tallet. Er det mulig å konvertere dette til nytt uten ny pørve. Hvor henvender jeg meg da? Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Trur ikkje båtførarbeviset går ut på dato. Mitt er frå 1970, og har ikkje tenkt å fornye dersom det ikkje er grunn for det. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Bestille nytt Båtførerbevis Publisert: 8. mai 2008. Oppdatert: 8. mai 2008. Norsk Test AS har overtatt driften av Båtførerregistret i Norge for Sjøfartsdirektoratet. Norsk Test utsteder Båtførerbeviset for fritidsbåter, alle Båtførerbevis leveres i bankortformat med bilde av innehaver. http://www.sjofartsdir.no/no/Vis_Sjovett/B..._Batforerbevis/ Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
fernanda Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Jeg hadde innbrudd i båten min i julen, og da ble bla. båtførerbeviset stjålet, sammen med registreringskortene på båtene. Kan jeg ta kontakt med Norsk Test og få båtførerbevisetutstedt på nytt, eller blir dette vanskelig? Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Junke Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Jeg hadde innbrudd i båten min i julen, og da ble bla. båtførerbeviset stjålet, sammen med registreringskortene på båtene. Kan jeg ta kontakt med Norsk Test og få båtførerbevisetutstedt på nytt, eller blir dette vanskelig? Tror det blir vanskelig, med mindre det er de som har utstedt det. Jeg var i kontakt med de for ett par år siden, for å konvertere mitt gamle. De sa da at det var mulig , DERSOM jeg hadde mitt gamle, da det ikke finnes noe sentralt register for dette. Tror forøvrig det samme gjelder VHF sertifikat Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Tror det blir vanskelig, med mindre det er de som har utstedt det. Jeg var i kontakt med de for ett par år siden, for å konvertere mitt gamle. De sa da at det var mulig , DERSOM jeg hadde mitt gamle, da det ikke finnes noe sentralt register for dette. Men Norsk test har et godt register selv om ikke alle er registrert der. Jeg fikk nytt bevis i fjor. Snakket med de på båtmessa på Lilletstøm, de slo direkte opp i registeret sitt, fant meg der, tok bilde og etter ca en uke fikk jeg det nye kortet i posten sammen med en regning på "hundreogettellerannet". Norsk test webside Jon Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Honduras Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Jeg hadde med meg mitt gamle bevis tatt som valgfag på ungdomsskolen til "båter i sjøen", og da fant de ikke det gamle registrert selv om det var stemplet, numerert og alt som skal til. Så de har nok ikke alle gamle beviser registrert. Men det var jo relativt smertefritt å få tatt bilde og få tilsendt nytt så lenge jeg sto der med det gamle i handa. Blir jeg stoppet en eller annen gang i framtiden er det ungomsskolelappen med en langhåret og småkvisete Honduras som blir tatt fram, men skulle det bli borte er jeg i det minste registrert. Tror det er fornuftig å registrere de gamle bevisene for de som ikke har gjort det nettopp for å være forberedt hvis man skulle oppleve slikt som John N. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.