Jump to content

14-18fot, 30k. Hva bør jeg kjøpe?

Guest oddis

Recommended Posts

Jeg har tenkt å anskaffe meg båt til neste sessong,derfor trenger jeg litt hjelp fra mer erfarne båtfolk en meg selv. Budsjettet mitt er ganske stramt, men jeg håper det lar seg gjøre å få tak i en OK båt for min bruk for ca 30.000 kroner. Båten bør være mellom 14 og 18 fot, og passe for aktiviteter som dykking, fiske, turer og litt kanskje litt vannski. Har fått anbefalt Wesling, er det bra? Selv har jeg tenkt litt på en eldre Skibsplast. Hva bør jeg se etter og hva bør jeg passe meg for. Jeg er normalt nevenyttig, og regner med å kunne fikse mindre ting selv. Er det noen som kan hjelpe meg på vei?

Du får klart mest for pengene hvis du velger en ikke selvlensende båt med kalesje. Dette er nok det beste alternativet i din prisklasse selv om selvlensing er en klar fordel.

Wesling og skibsplast kjenner jeg ikke, men har alltid trodd at disse lå noe over 30k i pris.

En båt du kan få til 30k med bra motor er Askeladden 16 med vindskjerm, kaleskje og kanskje hardtop. Veldig kjekk båt, men litt flat i bunnen noe du merker i sjø. Ellers finnes det jo lignende modeller fra Hansvik og andre produsenter.

Hadde valgt en enkel og ikke altfor fancy båt og pass på vannlekkasjer inn i dobbeltbunner og lignende. Dette er veldig vanlige feil på en slik båt.

• 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...