Astor Startet 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 23.Januar.2010 (redigert) Vi navnsetter båtene våre på forskjellige måter. I Horten lå vi siden av en større seilbåt som hadde navnet i baugen med S/Y foran. Hva er riktig? Skal man ha S/Y, M/S, M/B eller f..eks. M/Y foran båtnavnet når navnskiltet sitter på båten? Jeg mener at dersom man skal omtale båten skriftlig er det riktig å påføre betegnelsen slik at leseren kan danne seg et bilde av båtens type. Når navnet sitter påmalt skutesiden skal M/B ol. ikke være med. Vi ser jo i selvsyn hva slags båttype dette er og trenger ingen ytterlige beskrivelse fra eieren. Ingen stor sak da enhver kan klistre hva man vil til skutesiden. Men rent estetisk, hva er riktig? Eieren av denne seilbåten har valgt å fortelle at dette er en S/Y. Redigert 23.Januar.2010 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SandAnker Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Det er vel en tilleggs info som er unødvendig, i tillegg får vel han her pepper... er ikke dette satt på en Bavaria da? kommer til og bli lynsje stemning av dette skulle jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Hva som står i båtens papirer og hva klistres på båten er to forskjellige ting. Bavariaer har kanskje CV (caravan) i sine papirer? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Jeg ville sett at dette er en seilbåt lenge før jeg kunne lest det på skutesiden, og derfor ser jeg ikke helt hensikten. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 SandAnker skrev: Det er vel en tilleggs info som er unødvendig, i tillegg får vel han her pepper...er ikke dette satt på en Bavaria da? kommer til og bli lynsje stemning av dette skulle jeg tro Man lever farlig som båtmann vintertid. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Majali Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 en litt festlig en for oss med 2 dieselmotorer er: TDSY som betyr neo slikt som Twin Diesel Screw Yaycht... :-)men jeg tror ikke jeg skal ha hverken M/Y eller TDSY før Casa på min båt..... er litt (veldig) i tvil om jeg syntes det er litt....vel...blærete eller noe-. Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Lovart låring Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 (redigert) Skuta mi heter M/S Blafrebo II av estetiske og humoristiske årsaker. Om mennesker langs bryggene lar seg irritere av det så får de vel irritere seg, er min enkle holdning til det hele. :lol: Redigert 23.Januar.2010 av Blafrebo II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
BMP Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Klart har en så vanskapt båt at det er vanskelig og se hva det er bør en jo skrive det på så ingen skal være i tvil. Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Vet ihvertfall at det i følge regler om tegnsetting ikke skal være skråstrek mellom f. eks. MY eller SS. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
SandAnker Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Tror vår Nidelv hadde blitt en VB i såfall...Vår Båt Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Jeg er bare redd for at man sender noen uklare signaler hvis man skriver SY, MB etc på småbåter. Jeg ville i alle fall tolket dette som enten er eieren en skøyer eller så er han en som fyller pappvin på brukte vinflasker. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Pappvin er greit i båt det, ser ikke problemmet... Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Bare navnet skal stå på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Betydningen av MS, MY er greit, men hva betyr SS? (SS Norway F.eks) Det kan vel ikke være StålSkipet Norway ??? Ellers er det vel bare ment som litt ekstra stæsj å sette disse betegnelsene foran navnet på skuta. Noen synes det er stas å ha en motor Yacht (MY) istedenfor en vanlig motorbåt. Ikke noe galt i det----- Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 pettersand skrev: Bare navnet skal stå på båten. SKAL? hvem sier det? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
SandAnker Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Figaro skrev: .... men hva betyr SS? (SS Norway F.eks) Det kan vel ikke være StålSkipet Norway ??? Steam Ship.... Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 SS - steam ship, sail ship... Sitér dette innlegget . Link to post
BMP Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 SS i "SS Norway" sto vel for Sørgelige Saker det var jo gamle Franse de malt over rusten på og kalte for SS Norway. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 BMP skrev: SS i "SS Norway" sto vel for Sørgelige Saker det var jo gamle Franse de malt over rusten på og kalte for SS Norway. ...at "SS France" var rustent søppel da den ble norsk.. er det det du mente? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Figaro Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 moosewine skrev: SS - steam ship, sail ship... Steam ship er vel dampskip, så det kan det ikke bety----heller ikke sail ship. SS Norway gikk vel på diesel? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Figaro skrev: SS Norway gikk vel på diesel? Det var "Steam Ship" det gitt Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Superkul Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 SBS ???? sjøens brun snegler som ble nevnt i en tråd herregud har man ikke noe annet å gjøre en å henge seg opp i navna på båter holdte på og kalle beach craften vår hevy metal fordi den var tung og av stål , hadde fått noen sure oppstøt da og hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sunny33 Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 SS (Steam ship) Norway er vel noe av flotteste vi har hatt å hvile øynene på(på sjøen i allefall) synes nå jeg, gjerne litt av sporet her men pytt pytt der er jo lørdan Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 SS - steam ship, et dampskip kan godt gå på diesel, det kan en SY og forresten. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 23.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2010 Vil tro den eneste dieselen ombord på SS Norway var til livbåtmotorene. Kjelene der var nokk fyret med dåligste/billigste sort tungolje. Kjeler er greie slik de kan gå på alt som brenner så fremst en får klemt det gjennom rotasjons eller automaisingbrennerene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.