JOO Startet 24.Januar.2010 Del på Facebook Startet 24.Januar.2010 (redigert) Og hva er den evntuelt verdt. Tok den av masta på seilebåten i vinter, da jeg ikke har behov for radar. Har skjermen inne også , men aldri testet om den virker Redigert 24.Januar.2010 av JOO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jernia Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 da jeg ikke har behov for radar. Bobåt uten motor? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Den har neppe noen stor verdi, men jeg vil allikevel foreslå at du legger den ut for "salg" enten her på baatplassen eller på finn.no. Det kan jo være at en eller annen båtmann er på utkikk etter akkurat den typen antenne og da er det alltid kjekt å kunne være behjelpelig. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
BMP Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Den har som nevnt her neppe noen serlig verdi som bruktvare men jeg kan ikke fatte at den ikke hade bruksverdi der den sto. Men klart er det en ren bobåt som aldrig er løs trenger en vell ikke radar. Da kan du jo lage en felesanonse og selge den sammens med motoren, seilene og det andre som ikke trenges. Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Da kan du jo lage en felesanonse og selge den sammens med motoren, seilene og det andre som ikke trenges. Synest det er dumt att nokon velger å legge seg på eit slikt lavmål att dei vil ha det morro på andres bekostning. Sitér dette innlegget Link to post
jernia Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 att dei vil ha det morro på andres bekostning. Legg merke til en ting: Når en vil ha det litt moro, går det bestandig på bekostning av ett elller annet (alvoret kanskje?) Apropos lavmål; når man hevder at man ikke har behov for radar og så skrur ned antennen til en radar uten først å sjekke at den fungerer, for så å spørre hva den er verdt, bør man kanskje tåle å bli fleipet med. Det er garantert ikke vondt ment. Sitér dette innlegget Link to post
JOO Svart 24.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Tåler fleip jeg , selv om jeg synes deler av dette var vel lavmål !! At jeg ikke har behov for radar, er vel min personlige sak og vurdert etter min bruk av båten.I tillegg stod den slik plassert at genoa av og til hektet seg i den. Spørsmålet var vel egentlig om dette utstyret som satt på båten var utgått på dato og bare å kaste. Det har jeg jo fått svar på nå. Takk for kreative og hyggelige svar Utstyret havner nok på fyllinga Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Fyllinga da tar jeg det gjerne imot heller Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Synest det er dumt att nokon velger å legge seg på eit slikt lavmål att dei vil ha det morro på andres bekostning. Enig med deg.Det kan være moro med glimt i øyet, men trådstarter stilte jo et helt greit spørsmål som ikke akkurat fortjente å bli driti ut. Dette er ikke uvanlig på forumet, og oppfordrer ikke folk til å stille spørsmål som de kanskje tror "humoristene"skal fråtse i. Skjerp dere Sitér dette innlegget Link to post
jernia Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Da skal jeg skjerpe meg, og svare direkte på trådstarters spørsmål: Ja denne radarantennen har stor verdi. Især der den var før den ble demontert (under forutsetning at den virker, selvfølgelig). Så mitt råd er å skru den opp igjen og lær å bruke den. Da vil man raskt selv kunne vurdere hvilken verdi den har, i tillegg til hvilken betydning den har for sikkerheten til deg og dine omgivelser. Behovet kan dukke opp før man vet ordet av det. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Utstyret havner nok på fyllinga Jeg hadde nå testet den før jeg kasta den. Du skal vel ha displayet op land, og kanskje det går greit å trekke kabelen(e) ut av masten. Da kan du bare koble den til 12 V og prøve. Putt alt i en bil med takstativ. Kjør ut på ei brygge. Sett antenna på takstativet, displayet i passasjersetet, koble display og antenne sammen og plugg det hele i sigarett tenneren. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 (redigert) Det er mulig du opplever ett eller annet hevet øyenbryn blandt dine båtvenner når du kommer ned på brygga med radar montert på biltaket... Men artig hadde det vært For å dra det litt lenger, hvis du ikke får noe signalt og skjerm osv er ubrukelig men radarnetennen sviver runt (hvis dette er at den type som går rundt), hva med å skru av dekselet, skjære ut en stor nøkkel i kryssfiner og feste den til motoren når du først har rigget det opp i takstativet. Da ser det ut som du kjører i en kjempestor "trekkopp-bil". JEG synes sånt hadde vært artig, men man får ikke mer morro enn man lager selv. Redigert 24.Januar.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
abbor Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Jeg kjøpte meg radar i desember, men måtte selvsagt teste. Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 (redigert) Jeg vil ikke se bort ifra at noen av de som ikke hadde betalt tv-lisensen, fikk et lett hjerteinfarkt da de så den doningen der i nabolaget.. Redigert 24.Januar.2010 av Cerveza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Hansi Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 fikk et lett hjerteinfarkt da de så den doningen der i nabolaget.. Ja og hvis de i tillegg ikke hadde vhf sertifikat er det vel fare for at hovedsikringen ble slått av og rullegardinene gikk rimelig kjapt ned. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Da skal jeg skjerpe meg, og svare direkte på trådstarters spørsmål: Ja denne radarantennen har stor verdi. Især der den var før den ble demontert (under forutsetning at den virker, selvfølgelig). He He. Det var et skikkelig svar det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.