Guest skatten Startet 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2004 motoroljen går ut i eksosen ved pådrag. motoren har mistet effekt i løpet av de siste turene. har virket som turboen ikke henger med. ferskvannet forsvinner ogsa. mistenker at det kan være topppakningen. motor er av typen AQAD40DP 280 drev. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 Ja, det hørtes ut som et typisk toppakningsproblem, hvis du får ferskvann i oljen og det lukter brent olje av eksosen, da er vel saken klar. Da er det vel å demontere toppen,sende den til sliping og kjøpe pakningssett. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 29.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2004 motoroljen går ut i eksosen ved pådrag. motoren har mistet effekt i løpet av de siste turene.... har virket som turboen ikke henger med. ferskvannet forsvinner ogsa. mistenker at det kan være topppakningen. motor er av typen AQAD40DP 280 drev. Hvis ferskvannet forsvinner inn i maskinen, vil du vel gjerne ha litt vann i oljen ..... ser den litt "pisket" ut, og er det et hvitt lag rundt pakningen/lokket for oljeoppfylling? Hvis ja, så tyder det på toppakning problem. Gjerne litt dumt spårsmål her ....går ut ifra at du har sjekket kjølsvinet for vann og olje, og at ikke noe ferskvann med kjøleveske og eller olje har funnet veien ned der (hvis du har automatisk lensepumpe, så kan jo en del vann forsvinne på denne måten... Billigere å reparere lekasje, enn fikse toppakningen... AQAD40 maskine er jo ikke helt nye, og jeg har opplevd at eksosbendet har blitt nesten helt pakket fult med rust og avleiringer hvor kjølevannet treffer eksosen... noe som påvirker turtallet og turboen, og vil gjøre at motoren soter.... sjekk dette (4 bolter og enkelt å gjøre). Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Guest skatten Svart 30.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2004 vannet går ut i toppen. lokket. ikke vann i oljen og ikke olje i vannet. ikke "rust" i kjølingen på turboen. er innpå tanken å åpne turboen. at oljen går ut der. måle komp og sjekker dyser samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.