Jump to content

Mer diesel problemer, Mercruiser 7,3 turbo


Birchwood 320

Recommended Posts

Hei igjen alle sammen..

 

Problemet med min Mercruiser 7,3 turbo er fortsatt der..

 

Nye dyser , glødeplugger , Injector pumpe.

Kompresjon heilt topp..

Filter og løfte pumpe er skiftet

Får den ikke opp i mer en 1500 rpm og ryker svart., Får ikke turbotrykk.. Alt med turbo ser ok ut.

Snurrer lett og lite / ingen slakk ..

Hadde en rå turbolyd i eksosen før men nå er den ikke der..

 

Hva kan være galt..

Tungstartet. (kan være dårlig batt)

Ruser lett opp i 3-3500 rpm. men i gir er den død som ei sild.

 

Er der noen som er flink med slikt på vestlandet.. Betaler godt for hjelp!!

 

 

Hilsen en som har hatt bare problemer.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Hei,

Jeg er ingen mekaniker og har ikke tenkt å utgi meg for å være det heller. Derfor er dette generelle betraktninger:

 

1. Turboen på motoren lader først når motoren belastes. Kristian som har hatt turbohavari på sin 1.7DTI hadde omtrent samme sympotmer som deg - dvs. kan ruse når den gearet står i fri - men får ikke turtal ved belastning. Dette gjør det litt vanskelig å finne feilen ved brygga med mindre du klarer å belaste motoren ved brygga

2. Om turboen går lett rundt ville jeg sjekket "luftsystemet" dvs. luft inn til turboen og luft ut fra turboen. Mulig du har en luftmengdemåler som er feil (vet ikke om det finnes på denne motoren), eller at det er sprekk i en av slangene. Om du har Intercooler på motoren - sjekk om denne er åpen. På en del bilmotorer med turbo har jeg lest at intercooleren kan stoppe en hel del luft om den er gjengrodd