Birchwood 320 Svart 28.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2004 Det er jo et knallgodt spørsmål. Betyr det at den nå er 100%? Må si jeg har følt med deg med alt arbeidet du har hatt uten å komme videre til tross for mange gode tips.......... Gratulerer Det vil vise seg når alt er satt sammen igjen.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Slagskibet Svart 28.August.2004 Del på Facebook Svart 28.August.2004 Har funnet feilen.. Det er sansynligvis ingen som kommer til å tro dette....!!!! Sjekket register drev fra veivaksel / kam og til drevet til dieselpumpen. Dette var montert 180 grader og en tann feil på pumpedrevet.. Hvordan i all vide verden kan denne motoren ha gått i det hele tatt.???? Diesel innsprutningen kom på stempel nr1 på topp og derretter åpnet innsugsventilen. Skulle i teorien ikke kunne fungert.. :lol: Joda. Ikke bekymre deg wellcraft. Som Sjefs Klodrik så tror jeg det aller,aller meste. I år så har jeg ei septik pumpe og ei hylse på samvittigheten Neste år blir det noe annet :lol: Veldig godt du fant ut av det. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 28.August.2004 Del på Facebook Svart 28.August.2004 Ref. svar #6 Hyggelig å høre at du har funnet en feil av alvorlig karakter. Da får vi vente i spenning til alt er montert og motoren prøvekjørt. Korrekt registerinnstilling er som kjent av den aller største betydning og skal ikke være mye ut av stille før motoren blir meget vrang. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 29.August.2004 Del på Facebook Svart 29.August.2004 Alvorlig karakter sier du TMe. Hva kan ha skjedd da av skader? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 29.August.2004 Del på Facebook Svart 29.August.2004 thor ! Beklager at jeg brukte ordet alvorlig karakter, vesentlig feil var nok det jeg hadde tenkt å si. Ingen skader har nok skjedd utover et øde av tid og penger samt en ødelagt båtsesong. Nå får vi håpe at det ordner seg for Wellcraft. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 29.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2004 Alvorlig karakter sier du TMe. Hva kan ha skjedd da av skader? Håper ikke noe er ødelagt.. Ser til min forbauselse at oljenivået i bunnpanna har steget siden eg sjekket olje nivået tidligere i sommer.. Det er vel der en del av dieselen har havnet tenker eg.. Den brukte noe grasalt med diesel bare på det vesle eg fekk kjørt den i sommer.. Men en slags rekord må jo dette være.. Eg klarte 32 knop med motoren slik den var Men den var like dau som om eg hadde en 50hk innstalert isteden.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Slagskibet Svart 29.August.2004 Del på Facebook Svart 29.August.2004 Det var det jeg trodde TMe. Men en kan jo aldri vite Det er så mye rart med sånne motorer når ting går galt. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 29.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2004 Her er et par bilder om hvordan det ser ut nå.. huff for et rot.. Dette drevet er det øverste som driver pumpa. Den lille "Y*en" skal stå mot en tillsvarende Y på neste hjul.. Slik var det ikke.. Y pekte rett opp.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
880 Svart 29.August.2004 Del på Facebook Svart 29.August.2004 Her er et par bilder om hvordan det ser ut nå.. huff for et rot.. Dette drevet er det øverste som driver pumpa. Den lille "Y*en" skal stå mot en tillsvarende Y på neste hjul.. Slik var det ikke.. Y pekte rett opp.. Dette var bare LEKKERT, ren leamikk. Topers... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Birchwood 320 Svart 4.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2004 Startet opp i dag og jett da.. :wink: :wink: :wink: :cool: Den gikk som bare fffff Gløding....Hva er det... trenger ikke gløde.. den starter på første forsøk.. Luftet knapt nok dysene.. Jippi.. Synd sesongen er over.. Nå synes eg at eg fortjener en Holdt på med denne motoren siden oktober 2003... Så nå er eg lei , men nå virker den og.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
unknownuser Svart 4.September.2004 Del på Facebook Svart 4.September.2004 G R A T U L E R E R !!! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.September.2004 Del på Facebook Svart 4.September.2004 Wow! Gratulerer. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.September.2004 Del på Facebook Svart 4.September.2004 Godt å høre. Grattis ! Erik Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
index Svart 4.September.2004 Del på Facebook Svart 4.September.2004 Gratulerer!! :wink: Flott at du endelig fant ut av det. Men sesongen er da ikke slutt ennå? Vi har forhåpentlig en lang og fin høst foran oss.. Med masse og dagsturer for eksempel. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Walter_S Svart 4.September.2004 Del på Facebook Svart 4.September.2004 ......Holdt på med denne motoren siden oktober 2003... Så nå er eg lei , men nå virker den og..Når man har holdt på med ett motorproblem så lenge som du har gjordt, så er det en enda bedre følelse av å ha klart det til slutt! Gratulerer med at du fant ut av det og har "ordnet opp" i mysteriet! Ja, jeg synes at du fortjener en eller to eller flere..... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.