pwh Startet 30.Juli.2004 Del på Facebook Startet 30.Juli.2004 Etter montering av ankervinsj passer ikke lenger de gamle davitfestene uten at jolla kommer i veien for vinsj og omvendt. Kortenkt som jeg var dengang er selvfølgelig festene på gummijolla montert slik at den nå stikker ut på styrbord side etter flytting av festene på badeplattformen. Dette har igjen resultert i at jeg to ganger har måttet ut på badeplattformen i ruskevær for å feste en løsnet jolle, og underholdningsverdien av det finner jeg sterkt oppskrytt. (bølgene langs båtsiden slår jolla ut av davitene) Så spørsmålet er; lar det seg gjøre å løsne fastlimte davitfester fra gummibåt ? eller ryker båten i forsøket ? Noen løsemidler som kan brukes, eller er løpet kjørt når limet først har herdet ? Båten er gammel og kan sikkert byttes ut til fordel for alle, men den virker nå tross alt fremdeles.. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 30.Juli.2004 Del på Facebook Svart 30.Juli.2004 En hårføner eller litt forsiktig bruk av varmepistol vil løse opp limet nok til at du kan få løsnet festene. Du får prøve deg litt fram. Limet "herder" ikke. Lykke til. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Ingar Svart 30.Juli.2004 Del på Facebook Svart 30.Juli.2004 Du kan forsøke heptan (renset bensin, "plasterfjerner") som fåes på apoteket. Dette brukes iallfall ved rep. av dykkerdrakter. Sitér dette innlegget Link to post
viking87 Svart 30.Juli.2004 Del på Facebook Svart 30.Juli.2004 Fjernet festene på en gammel gummibåt jeg en gang hadde. Brukte da føner, og en skarp kniv (Gjellekniv) og flådde de forsiktig av. Det ble noen sår i det ytterste gummi laget på båten, men ingen kutt gikk gjennom veven. Det går da å sette på noen lapper der en er uheldig, eventuelt en stor. Vet ikke om det noen kjemikalier som tar dette, men det går sikkert å få svar på dette hos noen som driver med flåteservice. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.