Jump to content

Fjerning av snap-daviter


pwh

Recommended Posts

Etter montering av ankervinsj passer ikke lenger de gamle davitfestene uten at jolla kommer i veien for vinsj og omvendt. Kortenkt som jeg var dengang er selvfølgelig festene på gummijolla montert slik at den nå stikker ut på styrbord side etter flytting av festene på badeplattformen. Dette har igjen resultert i at jeg to ganger har måttet ut på badeplattformen i ruskevær for å feste en løsnet jolle, og underholdningsverdien av det finner jeg sterkt oppskrytt. (bølgene langs båtsiden slår jolla ut av davitene)

 

Så spørsmålet er; lar det seg gjøre å løsne fastlimte davitfester fra gummibåt ? eller ryker båten i forsøket ? Noen løsemidler som kan brukes, eller er løpet kjørt når limet først har herdet ?

Båten er gammel og kan sikkert byttes ut til fordel for alle, men den virker nå tross alt fremdeles..

Link to post
Share on other sites

Fjernet festene på en gammel gummibåt jeg en gang hadde.

Brukte da føner, og en skarp kniv (Gjellekniv) og flådde de forsiktig av.

Det ble noen sår i det ytterste gummi laget på båten, men ingen kutt gikk gjennom veven.

Det går da å sette på noen lapper der en er uheldig, eventuelt en stor.

Vet ikke om det noen kjemikalier som tar dette, men det går sikkert å få svar på dette hos noen som driver med flåteservice.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...