fist Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Klart at det går an å høvle - og lage litt flis til oppfyring samtidig. Men det hadde vært greit å slippe den prosessen. (Det er lov å være litt lat?) fist Sitér dette innlegget Link to post
Nellevine Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Hei her er bilder av den gamle dørken, det har vært tepper på den. https://baatplassen.no/bildearkiv/25/25383/ny_doerk_i_ac_cabin_001.jpg Her er den nye, tilpasset med inspeksjonsluke. https://baatplassen.no/bildearkiv/25/25383/ny_doerk_i_ac_cabin_002.jpg Videre er meningen å beise den med ønsket farge, lakere den et strøk, maskere ønsket nating, lakere i natespor for å ungå sig, sort bengalakk et til 2 strøk, fjerne maskering, lakere alt 4-5 strøk. Oppdaterer etter hvert. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Retura er selskapet som står for avfallshåndtering i flere Trøndelagskommuner. De tar vare på teak dørkarmer og teakdører som innleveres som trevirke avfall. Dette legges ut for salg til en rimelig pris. Deretter er det bare å sage de opp til passe tykkelse og bredde. Billigere teakdørk får man ikke. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Nellevine Svart 14.Mars.2010 Del på Facebook Svart 14.Mars.2010 Opfølging Platene er her beiset og gitt et strøk med clipper 2 på beggesider. Platene er her maskert med ønsket mønster. Platene lakert hvor en skal male med sort bengalakk for å ungå sig. etter mine erfaringerer det lurt å lakere blatene på baksiden også, for å få de til å bli mere stabile i det fuktige miljøet som er i en båt. Sitér dette innlegget Link to post
Nellevine Svart 14.Mars.2010 Del på Facebook Svart 14.Mars.2010 Malt med sort bengalakk. Maskering fjernet. Nå gjenstår det pussing og lakering de ønskede ganger, tenker meg ca 5 for ønsket resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Golden Gate 37 Svart 17.Mars.2010 Del på Facebook Svart 17.Mars.2010 Pent som vanlig Nellevine:-) Du som er møbelsnekker kunne sikkert gjort dette så avansert at vanlig dødelige ikke kunne fulgt med:-))) Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
jørn Svart 28.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 Nellevine: Ser meget bra ut dette her Hva type beis har du brukt? Hva lakkerer du med, rulle eller pensel? Sitér dette innlegget Link to post
Nellevine Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 Type Beis? Herdins ekte beis, vannløslg i pulverform, finnes i mangefarger. Her er det brukt en blanding: 1 stk Nr 70, 1 stk Nr 55, Og 1/2 pose med 65, blandet i sammen. Lakken er kostet på og er Clpper 2 fra Jotun. Sitér dette innlegget Link to post
Nellevine Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Dørk fredig til montering. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Var det vanskelig å få stripene rette? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
jørn Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Da er jeg i full gang med samme prosessen også. Natene blir nok ikke like proft som Nellevine sine men... En toroms leilighet er ikke det meste ideelle å snekre i har jeg merket Legger ut noen bilder etterhvert jeg også Sitér dette innlegget Link to post
Nellevine Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Å få striper rette? Maskerte stripene etter en rettholt. Bruk gjerne et vater eller det letteste er en 2mm plate kapp av aleminium plate, fåes hos et mekanink verksted (i ønsket lengde og bredde). Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 6.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2010 Noen bilder, her er det beiset to strøk, malt nater med bengalakk og et strøk lakk. Blir ille fint dette :) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 6.April.2010 Del på Facebook Svart 6.April.2010 (redigert) Jeg har også lyst til å gjøre dette. Har kjøpt malingsfjerner som jeg har tatt på to testplater som ikke er så synlig i båten, og du verden å det funker. Lurer på en ting om dette med melingsfjerner og teak. Går det ann å bruke høytrykkspyler på lavt trykk i stede for å skrape det av? Eller vil jeg ødlegge teaklaminatet da? Redigert 6.April.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
jørn Svart 22.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 Her går det sakte fremover, men kommer vell i havn en dag. De er lakkert 4 ganger nå, skal ta to strøk til før montering. Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Sikkert et dumt spørsmål, men til dere som har benyttet finer og lakket "nater" med bengalakk: Benytter dere teakfiner eller "vanlig" finer (bygningsfiner eller furufiner) som dere beiser og lakker? Sitér dette innlegget Link to post
La Bolina Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Hei, tar opp denne tråden igjen da jeg skal pusse opp en GoldenStar 17 i vinter. Kunne tenke meg å få svar på hva slags finer som brukes. Lurer også på om samme metode kan brukes på et dekk, en slik "stripe" som bl.a. Finnes på Yamarin sine modeller. Sitér dette innlegget Link to post
ms bunnslam Svart 19.November.2011 Del på Facebook Svart 19.November.2011 blir denne fineren og kalt "lauan"??????? Sitér dette innlegget Link to post
Sjømannen_kalle Svart 27.Mars.2023 Del på Facebook Svart 27.Mars.2023 Hei. Drar opp denne igjen. skal legge nye dørker i hele Agderen min. Prøver og finne billige løsninger. Noen som har gjort noe mer av dette som tråden handler om? Sitér dette innlegget Min prosjekttråd Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.