Ulv I Startet 28.Januar.2010 Del på Facebook Startet 28.Januar.2010 Sukk.. får skikkelig apstinenser når jeg tar en titt på disse filmene.. gleder oss massssse til sjøsetting til påske. :-) Synd en ikke har spoleknapp IRL. Slik begynte sessongen 2009 for oss: Sukksukk.. vil ha sol og vår nå... :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Pathfinder Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Hei Ulv 1 Tok du turen til Oslo på en dag? Tok samme tur med snekka for snart 3 år siden og brukte8-9 dager pga dårlig vær. Men jeg fikk jo sett masse da. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 28.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Hehe, turen til oslo ble nok litt "feil" filmet, for jeg hadde en natt i Horten indre havn sammen med en annen BP'er, neste morgen dro jeg inn til oslo. Hadde det ikke vært for at jeg aldri hadde kjørt inn til oslo før hadde jeg nok kjørt direkte inn tenker jeg. Men det var et hyggelig stopp i Horten :) Får lyst på en slik tur i sommer også jeg :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ulv I Svart 28.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Var i kveld nede ved brygga for å se om jeg kunne snekkre litt på den for å få på plass utriggerne, men all is og snø og slaps ødelegger for det også.. argh.. vil ha varme nååååååå. *hmf* Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bøljan Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Ulv1 : Føler med deg Går å sparker i snøen sjøl om dagen grrr...kaldt og jævelig. Men idag skinte solen og den varmet litt, ikke så kaldt heller......det nærmer seg Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves sies det. Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 (redigert) Vel. Neste tur østover får du ta deg bedre tid. Har mange gode, og noen litt mer traumatiske fra min egen tur fra Lillesand - Asker. Faktisk så setter jeg like stor pris på alle de turene da noe gikk litt galt, for da lærte jeg noe nytt. Du kan ihvertfall glede deg over at våren nok kommer noen dager tidligere hos deg enn oss her i indre Oslofjord. Men det har jo vært litt snålt vær på sørlandet i det siste da. Som da ordføreren i Lillesand kjørte rundt og måkte snø for pensjonistene noen år tilbake. Mine svigerforeldre var innesnødd i en uke og da de endelig kom ut av døra, dro svigerfar til butikken i en liten "kinatraktor" for å handle mat. Når han kom fram hadde bukseræva frosset fast i sete og han kom seg ikke løs. Måtte kjøre hele veien hjem for å få hjelp av gamlemor. Jaggu kalder dem dette for global oppvarming. Må nok en webasto eller to til for å få til noe sånt Redigert 28.Januar.2010 av Pathfinder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Får lyst på en slik tur i sommer også jeg :) Ja det skal du vel , er jo Horten's treffet da .Må jo komma på det vel Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ulv I Svart 28.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 (redigert) Vi hadde jo en sommerferie tur til østlandet også, og da kjørte vi saaaaakte hjemover og fant masse fine plasser langs ruta. Oslo turen var en ren express tur. Det blir nok også turen bort til Horten treffet i år, en ekspress tur bort, også nyyyyyyte det tilbake. Global oppvarming my ass.. Er bare naturens naturlige variasjon i kretsløpet vil jeg tro. men greit at politikerne har noe å skylde på da. ;) er ikke nødvendig å forurense mer enn nødvendig nei. Tine: Selvsagt er målet treffet i Horten, stor koste oss der i fjor, så det må vi ha med oss.. håper bare været og alt spiller på lag med oss :) Redigert 28.Januar.2010 av Ulv I (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Larvik Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Her var det mange flotte bilder. Det er godt vi har noe å glede oss til. Litt ot, hvordan synes du båten er til en småbarnsfam.? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Sukk.. får skikkelig apstinenser når jeg tar en titt på disse filmene.. gleder oss massssse til sjøsetting til påske. :-) ser jeg de filmerne........så kan gjerne isen ligge hele sæsongen.......... det her er grejjer........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ulv I Svart 28.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Larvik: Båten vår passer ypperlig for småbarnsfamilier, må bare følge med litt. Ikke slippe de små av syne. Vi har regler som skal følges ombord, ferdig med det.. Gunga: Jeg er nok litt kort, men skjønte ikke hvorfor isen kunne ligge hele sessongen.. men men.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Gunga Din Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Gunga: Jeg er nok litt kort, men skjønte ikke hvorfor isen kunne ligge hele sessongen.. men men.. det skjönner du den dagen du stenger jerngenuan og tar deg fram lydlöst....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bøljan Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Så sant så sant Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 28.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Skjønte fortsatt ikke hva du mente hehe.. jeg diger lyden fra motoren som brummer i fra kjelleren.. Kanskje det er meg, men jeg liker faktisk den lyden og høre hvordan motoren jobber for å bringe oss frem. Det gjelder selvsagt ikke hva som helst av motorer, det må være motorer med skikkelig lyd i.. f.eks er ingenting som en nyoverhalt V8'er i en chevy f.eks. ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bøljan Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Dette er medisin i vinterkulda tar en daglig porsjon hver dag Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 28.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 flott film, men de sitter jo på skakke jo.. blir vel skev av slikt ;) Ganske rått å se trimaranen når bare den ene delen var nede i vannet. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bøljan Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 (redigert) Livet skal gå litt skjevt av og til Ulven Seiling er som sykling, har du først lært det så glemmer du det aldri. Ang. seiling du blir aldri ulært Redigert 28.Januar.2010 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 28.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Det meste går ellers på skakke, så båtlivet vil jeg gjerne ha på rett kjøl ;) høhø.. tog du an? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Pathfinder Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Skjønte fortsatt ikke hva du mente Enig med deg Ulv 1 at dette ikke hadde noe med is og vinter å gjøre, men jeg er litt sånn: Ja takk begge deler. Skjønner seilerenes tilhørlighet blandt ellementene. Men er fjorden frosset så hjelper det lite om man ikke kommer ut av havnen. Opplevelsen av en skikkelig V8er og en skikkelig kuling setter vel de samme følelsene i sving vil jeg tro. Det er Urmannens følelse av å mestre krefter som teller. Tror nok vi alle er rimelig tent på litt saltvann snart. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Sikkert fordi Gunga ding syntes det gikk for fort unna Flotte sommerskildringer, ja det er bare å se frem mot ny sesong. Jeg sjøsetter i medio mars, planlegger våres histories lengste båttur i år, til Strømstad fra Bergen Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 28.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Du skjønte det Pathfinder.. :) Følte meg i grunn ganske flink, men samtidig veldig liten der jeg stod mot 5-6 meter høye bølger på siste tur hjem fra Kragerø. Bølgene spylte ned kalesjen og det var veldig vått og makrellen lå å sprella på taket. Men du verden så deilig det er å smyge seg bortover speilplankt vann på tomgang og bare nyte været og omgivelsene. Skikkelig godt for kropp og sjel. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Gunga Din Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Sikkert fordi Gunga ding syntes det gikk for fort unna det finnes 2 ulike typer.. de som liker seg på sjöen........ og de som vil fort iland Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bøljan Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Abstinenser på båtliv helt klart. Etter en lang vinter så kommer ikke våren fort nok. Eller! Har du vært uten kvinnfolk hele vinteren Ja da er du rimelig kåt når våren kommer Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 28.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Da må det finnes en 3 type også.. - De som liker seg på sjøen selv om det en cruiser i 25-27 knop og kjenner vinden i håret.. og bølgene som brytes..mykt og godt.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Gunga Din Svart 28.Januar.2010 Del på Facebook Svart 28.Januar.2010 Da må det finnes en 3 type også.. - De som liker seg på sjøen selv om en cruiser i 5-7 knop og kjenner vinden i håret.. og bølgene som brytes..mykt og godt.. det er meg var siteringen rett ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.