Jump to content

Hvor kjøpe trad. verktøy for trebåt? (høvel, borvinde etc)

Avmønstret3

Recommended Posts

Hei :wink:

Skal ikke si eg e 100% sikker, men vil tro sant er gått ut av marked, jeg ville gått og snakket med noen som driver enn gammel slipp o.l :yesnod: De bruker mye ''Gammeldags'' verktøy, og vet kansje om det er på marked, evt. vet de kansje noen privat personer/bedrifter som selger sitt utstyr! :wink:

Mvh.

Martin Sandtorv :flag:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

En liten liste over kjekke sider...

Gustavsen , noe håndverktøy + mye kjekt å ha .

Jernia online butikken deres, greit utvalg i div høvler + noe annet håndverktøy.

Div håndsmidd verktøy , økser ++

Ellers kan du være litt obs nå utover våren... loppemarkeder, vårmarkeder ++

Still litt krav til det du kjøper, er mye dårlig verktøy der ute, er bedre med litt bra verktøy enn mye dårlig...

Arne Kjetil

Følg med på finn.no. Det hender det slenger innom slike godbiter. De kan også finnes i antikvitetsbutikker.

Forskjellige forslag til hvor du kan forhøre deg om dette:

Fartøyvernsenteret i Norheimsund, maritime senter i Fredrikstad og trebåtbyggerier generelt.

Carl Faanessen i Bergen. Mener jeg så noe slikt på nettsiden deres tidligere, men finner ikke igjen siden?

Trebåten: http://www.trebaten.no/component/option,co...pshop/Itemid,1/

Om ikke noen av disse har det selv, så kanskje de kan hjelpe dg videre til noen som har?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...