Kosmix Startet 30.Januar.2010 Del på Facebook Startet 30.Januar.2010 Nya Elan 310 och Bavaria 32 seglar på Kanholmsfjärden Ser ut som Bavaria 32 seiler ræva av Elan 310.... (Link: ) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Espenok Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Jeg har ikke noe i mot Bavaria, og synes de nye Farr-designede Bavariaene ser kjempe fine ut! Men det var vel ikke vanskelig å se hvilken båt som ble favorisert under innspillinga av denne filmsnutten... Kunne ikke se at en båt seilte ræva av den andre, men personlig holder jeg en knapp på Elanen som den raskeste.... Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
Enzo Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 (redigert) Kan du legge ut den filmen der Bavarian seiler ræva av elanen , hadde vært morsomt å sett. Når det gjelder utseende på de båtene så synes jeg bavarian er det styggeste som er skapt de siste 5-10årene , det er et grusomt tilbakeskritt fra den vanlige cruiser serien Redigert 30.Januar.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Ser ut som Bavaria 32 seiler ræva av Elan 310.... Det var ikke bra Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Kosmix Svart 30.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Vel...tatt i bertraktining seil og image.... Elan har også to ror å støtte seg på. Elans ser jo ut til å gå høyere. Elan er min favoritt. Må innrømme at jeg falt pladask for den, men ...jeg kan ikke se at den har rulle til forstag under dekk :( Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Espenok Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Dette blir nok en lang tråd! Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
Fanafjord Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 (redigert) Det er jo en reklamefilm fra Bavaria så det er nok å ta med en klype salt. Men det ser ut at Bavariaen seiler bra. (Hvis ikke Bavaria har kjøpt å betalt mannskapet på Elanen til å slepe et par bøtter etter seg. ) Og så: Når det gjelder utseende på de båtene så synes jeg bavarian er det styggeste som er skapt de siste 5-10årene , det er et grusomt tilbakeskritt fra den vanlige cruiser serien Helt enig med Enzo. Redigert 30.Januar.2010 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Enzo Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 (redigert) Hvor i herrens navn ser du at den ser ut til å gå høyere , ikke umulig at den er istand til å gå høyere men jeg klarer ikke å se det fra filmen , da må man se båtene fra en annen vinkel Redigert 30.Januar.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kulingen Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Når det gjelder utseende på de båtene så synes jeg bavarian er det styggeste som er skapt de siste 5-10årene Er helt enig der! Synes ikke det nye designet er noe særlig, verken inni eller utenpå... Synes bavariabåtene (og båter generelt) skal utvikles litt etter litt, og ikke gjøre store forandringer... Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 30.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Hehe, ..Sydvesten :) Nei, det er jo ikke bra, for jeg har nettopp sett på masse reklamefilmer om Elan 310. Ser jo hvor fort den seiler, og lurer på om den kan holde følge med 40.7'n til Enzo :D ....Så seiler den ikke fra en 32-fots turseiler engang? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Enzo Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Seiler ikke fra en 32fots turseiler ? hvordan vet du det , har den vært testet mot andre turbåter i samme størrelse ? Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 30.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Nei...men se da! :D Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Sydvesten Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Det er dumt å komme med slike påstander om at dette er tilfelle... Da ser en jo at "ekspertene" her på forumet omtrent går opp i limingen her.... Enhver sak som setter deres rykte som "seilbåteksperter" i dårlig lys blir da forsøkt latterliggjort i kjent baatplassen stil av "ekspertene" Men det er i grunnen like morsomt hver gang, nå man ser hvor patetisk de argumenterer.. Koser meg masse med slikt... og denne tråden skuffer neppe... og de kommer sikkert en del personangrep på meg som person igjen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Er du klar over hvilket monster du har skapt her nå kosmix ved å lage denne tråden Hadde ledd godt om godeste farr har skapt en båt som ser ut som en grell bobil som samtidig seiler fra performancecruiserne Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 (redigert) Ok så du mener jeg er ekspert i hermetegn sydvesten , det var godt å få det avklart , hva er det jeg har sagt som tilsier at jeg er en egen type menneske dårligere enn andre ,bare angrip personer du , det er du jo vant til Redigert 30.Januar.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 30.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 (redigert) Følgende er beskrivelse til filmen laget av brukeren MediaProductionAB http://www.youtube.com/user/MediaProductionAB Nya Elan 310 och Bavaria 32 seglar på Kanholmsfjärden!Förutsättningarna var: Elan 310: Fina kappseglingssegel i Kevlar med fullattestor och stående lattor i en stor fock från Hammel Sails. 6 man på railen. Bavaria Cruiser 32: Rullmast och rullfock av High-Tech typ med stående lattor från Elvström. 3 till 4 mans besättning. Vind mellan 6 till ca 10 m/sek Redigert 30.Januar.2010 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
opus Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 jeg kan ikke se at den har rulle til forstag under dekk :( Generelt har jeg lurt på dette i mange år, er ikke veldig komplisert lage til, og `alle` seilbåter har jo baugluke, hvorfor ikke mer vanlig ? Her et ettermontert rullestag på en 80-tallsbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Men finnes det mer film du kan legge ut der de sammenligner båtene i alle vinkler og filmer så man kan se hvem som går høyest osv ? Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 30.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Den har rulle under dekk. Se etter ca 3.50 minutter :D Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
"Mathilde" Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Tror nok kameravinkelen lyver litt her. For meg ser det ut til at de to båtene seiler jevnt. Men det er vanskelig å bedømme når det filmes på denne måten. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 (redigert) Er jo morsomt å sammenligne da. Skroglenge Bav 9,75 elan 9,25 (bavariaen er 1,5 fot større) Lengde vannlinje Bav: 8,85 elan 8,71 Bredde Bav 3,42 elan 3,22 Kjølvekt Bav 1300 elan 1140kg Båtvekt bav 5200 elan 3300kg ? Seilareal på kryss bav 50kvm elan 53,6kvm Redigert 30.Januar.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Men, uansett Enzo. Jeg syntes B32n har et godt driv gjennom vannet og virker til å seile godt. Litt enig når det gjelder utseende, men dette er vel noe en venner seg til(?). Sitér dette innlegget Link to post
Espenok Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Er jo morsomt å sammenligne da.Skroglenge Bav 9,75 elan 9,25 (bavariaen er 1,5 fot større) Lengde vannlinje Bav: 8,85 elan 8,71 Bredde Bav 3,42 elan 3,22 Kjølvekt Bav 1300 elan 1140kg Båtvekt bav 5200 elan 3300kg ? Seilareal på kryss bav 50kvm elan 53,6kvm Elan 310 skal i følge Seilmagasinet være 1200 kg lettere enn Elan 31 som veier 3800 kg. 2600 kg høres lite ut, det stemmer vel kanskje!? Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
Enzo Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 (redigert) Jerg synes også den virker å gå fint , har sett andre filmer også av den og jeg er ikke overrasket når jeg vet hvem som har bestemt hvordan den skal se ut under vannlinjen osv , mer moderne rigg er det også. Jeg har sett den båten live flere ggr hos lunde men jeg synes den er forferdelig i designet med det overbygget , håper for bavarias del at det ser betydelig bedre ut når bare båtene blir noe lengre. Redigert 30.Januar.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 30.Januar.2010 Del på Facebook Svart 30.Januar.2010 Jeg syns også at den nye Bav32 seiler virkelig godt. Har sett flere videoer. Men jeg tror ikke jeg hadde kjøpt den. Hovedsaklig på grunn av at jeg ikke liker innredningen. Kantete og for lite lys og for lite stueplass. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.