Kosmix Svart 30.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Det ville kanskje vært merkeligere om Farr hadde designet en båt som seilte dårlig? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
baatsman Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 (redigert) Det er ikke så stor forskjell på båtene i bra vind. Hadde det vært 2-3 m/s hadde Elan markert sklidd i fra. Bav med foldeprop og skikkelige seil, med/uten rullemast det går bra det. Tror Elan 410 og vår B42 har samme LYStall. . Ja ELAN med dreggen ute da. Redigert 30.Januar.2010 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sun Flyer Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Hei, Jeg sitter på en test i yachting monthly februar 2010 der de tester bav 32 mot den gamle engelske seilbåten contessa 32. I den testen viste det seg at contessaen var raskere i alle vindretninger, men spesielt på kryss, der bav'en var vanskelig å kontrollere samtidig som den manglet "verktøy" for å trimme seilene riktig. Testerne avslutter med å håpe at bav'en er raskere med gode seil og ordentlig tauverk samt litt ekstra blokker og avlastere på plass. I tillegg lovprises contessaen for sine sjøegenskaper. Engelskmenn er jo nøye med sånt. Contessa 32 har et skremmende høyt lys tall på hele 1,08 i norge.... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Gunga Din Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 (redigert) Engelskmenn er jo nøye med sånt. det er ju synd att ikke alle tenker så spes. når det gjeller turseilere Contessan bevisade sine sjöegenskaper 79 Redigert 30.Januar.2010 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sun Flyer Svart 30.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2010 Ja, den har muskler på bankekryss.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Seiljåtten Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 For noen år siden skulle båtene ha mye lys under dekk, innredningen måtte være i tre, og alle kanter var avrudet for å unngå skader på mannskap. Båtene skulle ikke være for klumpete, men ha lange vakre linjer, for vakre båter seilte visstnok godt. Så kommer Bavaria 32, den er høy og klumpete, har skarpe kanter under dekk, slipper ikke ned mer lys enn nødvendig, og ser igrunnen ut som en seilende halvfabrikat. Det merkelige med denne helomvendingen fra bavaria, er at den kommer akkurat idet de har påbegynt en etter min mening helt grei fotnying av eksisterende modellserie. Så til de som syntes bavaria var bra som det var, er det jo bare til å hive seg i bilen og kjøpe en av de siste ordentlige Bavaria før det er slutt. Vi andre som alt har ett eldre eksemplar nede i havna, kan puste lettet ut over at den ble kjøpt i god tid. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Jeg synes bavaria 35,43 og 47 som kom i fjor var det vel, er de fineste fra dette merket hittil og når jeg snakket med lunde før jul så mente de vist at disse også skulle fases ut innen rimelig kort tid , det synes jeg er litt merkelig men også veldig dristig av bavaria. De som har vært hittil har jo vært suksess men det er slett ikke sikkert den nye serien vil bli like godt mottatt. Skarpere kanter i interiøret det var jo bare et tidsspørsmål før de kom med og sannelig på tide , konkurrentene har jo sluttet å runde av hjørnene for lenge siden. Sitér dette innlegget Link to post
Seiljåtten Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 (redigert) Det finnes verft som klarer en kombinasjon av funksjonelt og vakkert, uten å streife for langt innom minimalisme. Delphiaverftets 47 foter er feks. en fremtidig konkurrent som mange av de største aktørene bør frykte kommer i mindre utgaver. Delphia har et lavt prisnivå og tilsynelatende høy standard i sin klasse. Slipper de en 43 fots lillesøster i samme prisklasse, tenker jeg det blir ventetid.... Bavariaverftet bryter en lang kunderekke ved å foreta et såpass markant stilskifte. Det er et dristig valg, og for oss er det nå uaktuelt med en ny Bavaria. Egentlig veldig synd, for vi har etter 7 år med Bavaria full tillit til både produkt, verft, og norsk forhandler. Det gjenstår bare å ønske dem lykke til videre..... Delphia Redigert 31.Januar.2010 av Seiljåtten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Bavaria bytter modeller hvert 2. år ser det ut til. Markedet bestemmer om det nye designet fortsetter. For meg ser det ut til at det er tatt mindre hensyn til behovene i Skandinavia med den ny layouten. Pulpiten stanser inne på båten så det blir ikke så greit å komme seg i land foran. Det er ikke mye plass til ankervinsj på hekken. Lite vinduer er nok ok i Middelhavet med sterk varme/sol. Ellers så likte jeg innredningen(minus den lyse dørken). Overbygget er uvant, men vil nok se bedre ut på de større modellene. Det er vanskelig å kamuflere så mye volum i en så kort båt. Prisen er imidlertid uslåelig. Her kommer man seg på tur til en overkommelig pris. Det blir spennende å se hvor mange som selges på sjøen for alle. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 31.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Omtalt hos Blur.se Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Lanber Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Formene blir utslitt etter så og så mange støper, da benytter Bavaria anledningen til å utvikle nye båter istedet for å lage en ny form til samme båten. Jeg liker heller ikke den nye B32, kunne levd med at den ser mer firkantet ut men ikke interiøret og mangel på lys & luker. Sa det samme om den nye BMW 5 serien også, men det er liksom det gror på meg. Nå er den slett ikke verst og innen jeg har råd til den så er den sikkert fin-fin. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 like artige bortforklaringer som testen med Bavaria 39, denne gangen er det kameravinklingen, det pleier jo altid å være mannskapet og ikke båten... Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 SRA: Tror jeg satser på contessa 32 med lys 1,08. Siden den er raskere enn bav 32, må den også være kjappere enn elan 310. Da tipper vi vel lys 1,05 på Elanen og 1,06 på bav 32... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kulingen Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 like artige bortforklaringer som testen med Bavaria 39, denne gangen er det kameravinklingen, Ja, den gangen var det jo feil journalister og feil blad, feil i artikkelen og ikke minst feil vær Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.