Jump to content

Kåring av tidenes knute

Kulingen

Recommended Posts

Hei

Har sett rundt om i havner at folk bruker utrolig mange forskjellige knuter til å fortøye båtene sine..

Andre er selfølgelig mer elegante enn andre, og noen bruker jo hele kaien.. :lol:

Derfor lurte jeg på:

Hvilken knute bruker du til å fortøye båten din med?`

Skriv gjerne navn på knuten , og har du laget den selv, så kan du godt legge ved et bilde...

Dette gjelder også med mindre kjente knuter, så kanskje til og med de hardbarka seilerne her på forumet kan lære seg noen triks.. :wflag:

Etter noen uker vil jeg lage en avstemning som kårer den beste knuten :)

Enig med at pålestikk og Dubbelt halvstikk er det som i hovedsak brukes ombord hos meg. Pålestikk til fortøiing og halvstikk til fendere. Skjelden eg bruker andre knuter(stikk) Fra en tidligere tråd har eg rappet denne interaktive oversikten.

Synest den er meget god.

Redigert av nives (see edit history)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Knute til fortøying bruker jeg så godt som aldri. Jeg tar tampen rundt pælen, gjennom ringen eller hva det nå er å fortøye i, og tilbake til kryssholtet ombord.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...