Jump to content

Mye snø 2-3. februar i sydnorge?

MajorAndy

Recommended Posts

yr.no virker ikke helt opdateret. Men andre prognoser viser risiko for en hel del sne i de kommende 48 timer i hele sydnorge.

Et lavtryk drager ind over Jylland og bringer en hel del nedbør med sig. Nogle prognoser siger op mod 20-30 cm - måske mere. Det ser lige nu ud som om hele kystområdet i det sydlige bliver ramt: Næsten fra Stavanger til Frederikstad.

Blot et "heads up" i forhold til vægt, presenninger mm.

Kilde: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vejrkort.htm

http://vejret.tv2.dk/article.php/id-28200741.html

Andy

Redigert av MajorAndy (see edit history)

På værstasjonen på Sola, har det i dag blitt satt ny (tvilsom) rekord. Snøen har nå ligget i 46 dager sammenhengende. Det er det lengste den har ligget, siden de begynte målingene i 1952!

Kona måket snø av båten tre ganger mens jeg var på jobb i dag. Og jeg må sikkert ut en gang før natta :headbang: ...

Kjetil S

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

På værstasjonen på Sola, har det i dag blitt satt ny (tvilsom) rekord. Snøen har nå ligget i 46 dager sammenhengende. Det er det lengste den har ligget, siden de begynte målingene i 1952!

Har bodd på Randaberg utenfor Stavanger i 25 år nå. Faktisk er dette første vinteren som ligner bitte litt på de vintrene jeg er vant til fra der jeg er vokst opp. Kjempeflott vintervær og sjøvær vi har hatt siden jul. Det ser heldigvis ut til å vare minst 14 dager til. Helt perfekt nå som rogntunge ferdatorsken siger inn til lands for gyting.

Vanlig vintervær her er 3-5 pluss grader med vind og regn. Grått og trist med andre ord. Nå har vi det lyst og fint med mange solgløtt. Etter hvert har de som steller med sånt, lært seg å brøyte. Bare de får fatt i noe skikkelig utstyr for gatebrøyting, veihøvler, så blir dette helt perfekt.

Den gemene bilsjåfør har også begynt å få inn teknikken med kjøring på vinterføre. Til og med de mest ihuga optimistene har fått av sommerdekkene, så det går seg til nå. Eneste skåret i gleden er vel at tidligpotetene kanskje ikke kommer i jorda til vanlig tid i månedsskiftet februar mars. Så kongen må muligens ta til takke med drivhuspoteter til 17 mai-middagen i år. :giggle:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Ja, noen kan si heldigvis til at snøen ligger 14 dager til... Men jeg liker nå best når den kommer i ferdigmåket versjon :wink: ...

Spesielt siden div etater ikke har teken på brøytinga og etterlater issvuller og isbanespor i veien...

Jeg hadde planer om å få båten på sjøen i begynnelsen/midten av mars. Men det er ikke sikkert snøen rundt båthengeren er borte til da, så jeg må kanskje utsette...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...