finnskogkrabba Startet 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2010 Jeg har en lekkasje i manifolden til Perkinsen i min Saga. Jeg får sjøvann inn i motoren Driver forøvrig å overhaler motoren nå, med lakkering å det hele. Jeg hørte en eller annen "kvitre" om at det var mulig å få dette reparert. En ny koster sikkert en liten formye. Er det noen som har noe erfaring og vet noe om dette? Er jo utrolig hva dette panelet sitter på av kunnskaper Sitér dette innlegget Link to post
Storø Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Har to T 6.354 i båten og har tidligere hatt lekkasje i en manifold. Det ble forsøkt sveiset på en spesialskole for sveisere uten resultat. Støpegods er ikke lett å sveise. Har siden kjøpt rustfrie manifolder foreløpig med godt resultat, disse var også vesentlig rimeligere enn "originale" støpestålsmanifolder. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Spørs hvor "hullet" er og hvor mye godset er bortrustet. Dernest om du finner noen med riktig utstyr og kompetanse som er villig til å gjøre jobben. Sitér dette innlegget Link to post
finnskogkrabba Svart 1.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Har to T 6.354 i båten og har tidligere hatt lekkasje i en manifold. Det ble forsøkt sveiset på en spesialskole for sveisere uten resultat. Støpegods er ikke lett å sveise. Har siden kjøpt rustfrie manifolder foreløpig med godt resultat, disse var også vesentlig rimeligere enn "originale" støpestålsmanifolder. Nei, støpegods er ikke enkelt, å så er det jo litt rustent også. Rustfritt hørtes ikke dumt ut. Det har ikke vært noe problemer med bevegelser i matrialet? Og hvor fikk du tak på disse manifoldene? Sitér dette innlegget Link to post
finnskogkrabba Svart 3.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Vanskelig å si hvor stort hullet er, men det har kommet vann i to av sylindrene. Det er nok rust å se i åpningene, men tror ikke det er ødeleggende for manifolden. Hørte det skulle være en i Bergen`s område som rep. sånne manifolder. Skulle gjerne vært i kontakt med en som gjør denne type jobb Ellers så er Storø`s erfaring med rustfri manifold interesant. Flere som har erfaring med den slags Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Hei Jeg bygde en selv i syrefast AISI316 for noen år siden, samme motor. Det er 6-7 år siden denne jobben ble utført og alt fungerer utmerket. Flenser + div. deler ble laserskjært. Det øvrige ble sveiset sammen av plater og firkantrør. Endel jobb, men fullt mulig. Nytt for meg at syrefast manifold er i handelen. Hvor får man tak i en slik?? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 3.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2010 Geir Lyse 4127 Lysebotn 48139955 Annonserer av og til på Finn.no at han bygger manifolder etter mål. Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Geir Lyse bygget ny manifoil til meg for et halvt år siden til min VP TD 70 F. Sendte min gamle til ham i posten. Fikk ny i retur uken etter. Passet perfekt,så identisk lik ut til den gamle.Fremdeles tett og fin.Hyggelig pris. Mener det kostet meg vel 5000 kroner. Proff kar. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Det eneste er at varmt sjøvann og rustfritt er en noe uheldig kombinasjon. Man kan få noe som kalles interkrystallinsk korrosjon. Det er en korrosjon langs korngrensene i materialet som skyldes utkrystallisering av karbider ved langsom avkjøling. Det blir litt bedre hvis man kjøler hurtig etter sveising, da kan man unngå karbiddannelsen. Hvis du er sveisekyndig selv er det et alternativt å lage den i vanlig "svart". Billig, og holder kanskje like lenge. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bützfleth Svart 5.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2010 (redigert) Eller du kan få overta den jeg har liggende. Flett ny og rustfri. Se signaturen min... Forøvrig kan jeg vel nevne at Universal Diesel selger nye. Koster vel ca 23.000,- stk. Og de ruster likke godt som de du har. Redigert 5.Februar.2010 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnskogkrabba Svart 12.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2010 Da ble det Geir Lyse, 7000 kroner. Tror det er billig. Han ville ikke lage i rustfritt. Tok ikke sjansen på reklamasjoner. Takker for alle innspill Sitér dette innlegget Link to post
Kassa Svart 23.April.2010 Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Hei Hvis du fortsatt har denne manifolden så er jeg interessert. Har du eventuelt et tlf. nr som jeg kan kontakte deg på? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.