Jump to content

Er det lurt å kjøre eksosen ned i vannet

VIP

Recommended Posts

på min norline, som har en TAMD 41a motor med aksling går eksosen ut undervannlinjen(ca 10cm), det er en slangestuss på utsiden slik at eksosen går ut ca 40cm bak båten. Eksosrøyk/lukt kommer uansett. Du vil og risikere endel mer hvit røk pga vann som fordamper?...

Dette er slik jeg ser det en dårlig løsning da lekasje vil medføre stor vannintrenging. Det er nok orginalt, og ble laget pga badeplattformen.

Jeg vurderer og plastre igjen hullet og lage til ny vanlig eksos løsning med utløp på siden(pga badeplattform).

Mest mulig sikre løsninger....

Som sagt snakket jeg med Progressing for et par år siden når jeg hadde min forrige båt. Salibury var da utgått av produksjonen. Hadde da et pas svære igjen på lager - men det kan jo ha komme tnye produsenter til nå.

Uten at jeg skal si det sikkert var forlengelsen på min forrige båt en slange som får meg til å tenke på en rillet plastikk-dreneringsslange som man av og til setter p tak-renner og ned i jorda - eller som jeg selv benyttet som en dreneringsslange bak en mur. Koster i så tilfelle en slikk og ingenting hos byggvaren. Blir vel ikke så veldig varm den - så det trenger jo ikke være noe dyrt prosjekt om man ikke kjøper ekslusiv eksosslange.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...