:båt1 Startet 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2010 som overskriften sier lurer jeg på hvilken seil oss på BP hville valgt hvist man bare kunne velge to stykk Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Framseil og bakkseil. Da kan en seile både fram og tilbake. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Enzo Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Da ville jeg valgt et storseil og en 3er Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 1.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 ingen fler som har noe å medele??? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Storseil og stormfokk Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Fru Jacobsen Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Jeg ville ihvertfall hatt et stort hvitt som peker bakover også kanskje ett litt mindre som peker forover - virker som det er mest vanlig Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
moosewine Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Storseil med 3 rev i, og en 3er. Sitér dette innlegget . Link to post
Gunga Din Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 (redigert) Storseil med 3 rev i..... skall vel vare 5 , 3 duger i fokken......som denne lossköyten Redigert 1.Februar.2010 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jawik Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 (redigert) Fem gir i storen og tre i fokken. Ikke småtterier den gang. Totalt 8 gir. Redigert 1.Februar.2010 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
ÅtteGlass Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Det kan se ut som om vittighetene har tatt helt overhånd her ikveld. Som Enzo skriver, så bør valget falle på et storseil og en standardfokk, ofte kalt Genua 3. Riggen din er laget for å ha to seil oppe om gangen, dvs ett storseil og ett av flere forseil. De skal jobbe sammen slik at båten oppleves som balansert (dvs at du slipper å bruke konstant ror for å holde den retningen du vil seile mot). Et storseil er et storseil, men forseil kan være så mangt. De kommer i flere størrelser og fasonger. Om du bare skal ha ett forseil, velger du et som er allsidig og som du kan bruke i både lite og mye vind, og som kan seiles på kryss, slør og lens. En genua 1 kan du bare bruke i lite vind, og en stormfokk har du nesten bare nytte av i masse vind. Spinnakere og gennakere er også forseil, men de kan du bare bruke på slør og lens. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Storseil og kryssfokk. (genoa 3) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Storseil og rullegenoa Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Sun Flyer Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Spørs hvilken båt. Hvis den har relativt høy rigg blir det storseil og treerfokk. Hvis det er en eldre båt eller en "campingvogn" med lav rigg blir det storseil og 140% rullefokk i stedet. Ville i så fall prioritert en stormfokk høyt som sikkerhetsutstyr. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
logget av Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Støpejernsgenoa og mesan. (Fiskesjark) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Rullestor og rullegenoa som passer til den båten jeg velger... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.