Ulv I Startet 2.Februar.2010 Del på Facebook Startet 2.Februar.2010 God kvelden, Var nede å sjekket båten i kveld, og der ser jeg at vinden står slik at det føyker inn mye snø. Det har lagt seg endel oppå bak, på flexiteak'en og på setene. (av skai) Vi forsøkte å børste bort det meste, men det føyket inn mer. Er det noe fare å la dette ligge der noen dager til helgen og ta en skikkelig tørk da? Det har jo vært så tør og fint så lenge, også snur vinden og snøen blåste rett inn.. typisk.. Vi forsøkte å kneppe igjen litt bedre, men ble ikke helt tett da.. Jeg vurderer å ta med kompressoren og blåse ut all snøen og kanskje støvsuge opp resten til helgen. Vurderte også å fyre opp webastoen og sette inn varmluftblåseren for å få smeltet og tørket skikkelig opp igjen. Meldes jo om mildvær til helgen. Hva tror dere om dette? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Lukabella Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Heisann Tørr kald snø skal vel ikke gjøre noen skade. Det er verre når det smelter og fryser igjen. Det eneste som er noe og tenke på er om det blir så mye at det blir et vekt problem. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Ta resten når vindværet gir seg, ikke vent til det har smeltet er mitt råd Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 2.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Ok, problemet er vel å finne tid i løpet av uka, første mulighet blir nok til helgen like vel. Får håpe det holder seg kaldt i hvetfall slik at det ikke fryser til is da. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
m/s draugen Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 (redigert) Får ikke til å fjerne det med en støvsuger som tåler fukt/vann da? Jo da,skrev visst det selv du......... Redigert 2.Februar.2010 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Finnes det virkelig båter som ikke tåler snø? Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Tror ikke 100% ren snø skaper de helt store problemene. Var ned i båten min forrige uke og så at det lå et fint lag med snø i halve lugaren forut i båten. Ble ikke mye vann når jeg tørket det bort med en fille. Har du bra med lufting tror jeg naturen ordner opp. Dersom du varmer opp hele båten vil det nok dannes mye kondens som sikkert utgjør mer fare enn tørr snø. Bare det å puste en halv time under en"burka innpakket" båt tilfører ganske mye fuktighet. Ta en tur når været snur å sjekk da. Det må da snart slutte å snø Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 2.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Snø tåler den nok Østkyst, men hvis vi tenker litt lengre.. så smelter snøen når det blir mildere.. også kan det bli kaldt på natta igjen og man sitter igjen med is som fester seg fast og blir værre å få bort. Det er vel godt kjent at vann som fryser til is på teak og slike steder setter merker etter seg.. har jeg hørt. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ben Sin Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Jeg var usikker på om jeg skulle skrive snø eller vann. Hadde jeg gått rundt og vært bekymret for om båten ville ta skade av litt snøføyk, is, vann osv. hadde jeg hatt mange bekymringer i hodet mitt. Båter tåler alt dette. I mengder. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 2.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 ok, den er grei :) Da satser vi på det :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Pathfinder Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Båter tåler alt dette. I mengder. Glad jeg har en snekke fra 1977. Ha kuhna Matata. Men jeg vil ihvertfall råde deg til å ikke rive av isdråpene på teaken og skaien. Da får du ihvertfall merker. Om det kommer en regnskur om sommeren, så lar man vel solen rydde opp. Gjør man ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 2.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Ja, har vært inne på den tanken Pathfinder, forskjellen er at nå kan det være lang tid til sola kommer å tørker opp. Om sommeren fordamper jo vannet også av varmen, selv uten sol. Håper våren kommer neste uke.. ;) nok snø nå i hvertfall. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
knut1955 Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Hei Den tørre snøen vi har nå har veldig lite vann i seg. Min erfaring er at det tynne laget som kommer inn nå vil bli tatt opp direkte av luften - om du har god ventilasjon (på skolen lærte vi om sublimasjon...). Om du har store fonner inne i båten ville jeg skuffet det værste ut med en skånsom plast-måke (Sørlandsskuffa er lite egnet i min båt...). Det aller viktigste er alltid VENTILASON, så om du har snurpet igjen nå, så MÅ du huske å åpne godt opp når vinden har løyet / tatt en annen retning. Har hatt båt her i sør siden 1983, og har år om annet opplevet snø inne i båten, men har aldri opplevet at snøen har blitt til vann! Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.