Rikosjett Startet 3.Februar.2010 Del på Facebook Startet 3.Februar.2010 Skal koble opp dynamoen på en Ford rekke 6 turbodiesel som står i en Dorry! på den er det 2 tilkoblings punkter samt 3 stk lengre oppe på dynamoen ifb med noe som ser ut som et avtagbart lokk! Det ene tilkoblingspunktet er det en laske slik at de er koblet sammen! hvordan koble Ser at det har vært koblet + og - direkte på bateriet tidligere! må dynamoen gå vi ei ladelampe for å få motstand til å aktiveres? Volt meteret er koblet direkte på batteriet! Det er ingen merking bak på dynamoen bortsett fra den røde ledningen som jeg regner med er +? den har en tilkoblingskontakt! Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 3.Februar.2010 Del på Facebook Svart 3.Februar.2010 Tror kanskje du må legge ut bilde eller minst hvilket merke dynamoen er. De var levert med mye forskjellig disse motorene. Mine har BOSCH noe som er heller uvanlig. Har dynamoene innvendig regulator så må de vanligvis formagnetiseres av en ladelampe. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 3.Februar.2010 Del på Facebook Svart 3.Februar.2010 (redigert) Det er ikke så uvanlig å koble rett på starteren har jeg sett, til de tykke ledningene der, de går rett til batteriet. Lokket du beskriver er gjerne regulatoren. det er fler koblingspunkter, en er til turteller og en er til ladelampe, det må du ha. På denne tråden finner du nok alt du trenger : https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=17767&st=0 Redigert 3.Februar.2010 av free (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 file:///C:/Users/Stig/Pictures/Ifile:///C:/Users/Stig/Pictures/IMG_1372.JPGMG_1369.JPG Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 https://baatplassen.no/bildearkiv/31/31124/img_1369.jpg /Stig/Pictures/IMG_1372.JPGMG_1369.JPG Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2010 slik ser den ut på bildet over Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 5.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 ingen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.