Jump to content

Zink anoder i VP AQAD40B?


Halco29fb

Recommended Posts

Hei.

Brukermanualen finner du her:

http://vppneuapps.volvo.com/ww/PIE/ViewFil...03&d=Owners Publication&s=801014〈=nb-NO

 

Der finner du også hvor sinkstavene er plassert. Du får kjøpt dem hos volvoforhandler og hos biltema blant annet. Jeg har selv valgt å bruke orginale, bytter dem en gang i året og har ikke trøbbel med korrosjon i varmeveksler eller oljekjøler.

Hilsen

Øyvind

Link to post
Share on other sites

Hallo Halco29fb

Denne motoren har to zink plugger. En i forkant på Varmeveksleren og en i forkant på oljekjøleren. Ettersom du har drev vet jeg ikke om det er noen anoder på denne utenom på finna. Jeg har samme motor TAMD40B, altså versjonen med gir. To anoder er det ihvertfall på min. VP pusher har dette delenummeret 838929, men du finner de rundt omkring på båtbutikker. Helt standard VP anode.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Dersom du har drev er det tre sinkstaver. Dersom du har med gear er det faktisk fem da det er to på gearet også ifølge brukerhåndboka. To er plassert som forrige her skriver og så er det en til som ligger litt trangt plassert inn bakenfor dynamoen i lengderetningen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...