Jump to content

Hvordan bruke Taylor 079K parafinbrenner

Sailor33

Recommended Posts

Hei! :flag:

Jeg er så heldig å ha en Taylor parafinbrenner (med trykktank) i min seilbåt. Har aldri brukt den og har ingen anelse om hvordan den skal tennes.

1. Er det noen som har noen tips til hva jeg må gjøre for å tenne opp?

2. Det skulle ikke være noen som hadde en brukermanual liggende vel?

3. Er dette noe som det kan tenkes at må renses / trenger service før jeg tenner opp?

Apparatet ser veldig pent og ryddig ut så tror ikke det skal være noe galt. Hadde vært veldig gøy å få det til å brenne.... :smiley:

:cheers:

079k.jpg

Redigert av Sailor33 (see edit history)

Takk for svar!

Har vært en tur i båten og sett litt mere på ovnen. Ser ut som den er kostruert akkurat som en primus med stillebrenner. Her er det en kar som viser hvordan man tenner en slik. http://www.techthor.com/lamp/shopexd.asp?id=239

Eneste nå er at jeg må finne ut hvordan jeg skrur opp tanken for å fylle parafin. Prøvde å skru ut pumpen, men dette var ikke stedet man skal fylle. Pumpen på min tank er ikke helt lik den på bildet. Den er litt enklere. Måleren på tanken er også litt andeledes i det den sitter som en klump oppå tanken. Eneste andre alternativ virker som er under tankmåleren/lufteskruen.

Noen som kan tenke seg hvor fylling av tanken skal gjøres? Etv for jeg ringe Progress Ingeniørfirma på mandag.

:sailing:

Redigert av Sailor33 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...