simon-v-max Startet 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2010 Hei på dere. Jeg har meldt meg på et helgekurs som er på 24 timer. Har vært der 2 ganger, og i morgen er eksamen :O Hva bør jeg være forberedt på? Noe jeg bør lese ekstra mye på? takker for nyttige svar. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Hva synes du er vanskelig? Øv på det, du. Still konkrete spm. her. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Noe jeg bør lese ekstra mye på? Pensum antageligvis.... sikkert ikke så nyttig, men neppe langt fra sannheten. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
CB. Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Send en im til Poseidon. Er han i godt lune kan det hende han sender deg spørsmålene Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
lgboat Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 (redigert) Interessant kommentar Contaband. Hvor gikk du på kurs? Her på nettet? (Stemmer sikkert ikke, men kunne ikke dy meg.) Redigert 6.Februar.2010 av lgboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hav Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Lykke til med prøven i morgen!! Hav Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 lykke til. det er alltid et spørsmål om deviasjon og misvisning. Om sjøveisreglene og om farvannsmarkering og lanterner. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
nimbuster Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Antakeligvis bør du lese mest på det stoffet som gjennomgås i morgen...men selvfølgelig også å det du ikke har helt tak på av det som er gjennomgått de to første dagene. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 lykke til. det er alltid et spørsmål om deviasjon og misvisning. Om sjøveisreglene og om farvannsmarkering og lanterner. Trening på navigering etter fyr er heller ikke dumt å lese. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Poseidon Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Hei på dere.Jeg har meldt meg på et helgekurs som er på 24 timer. Har vært der 2 ganger, og i morgen er eksamen :O Flott at du går båtførerkurs og er klar for å ta prøven - og det ville ha vært enda bedre om du hadde gått hos meg, for da hadde du vært med på praksisturer denne helgen; vi har vært noen flotte turer i nydelig vintervær nå idag Hva bør jeg være forberedt på?Noe jeg bør lese ekstra mye på? Her har du Retningslinjer for båtførerprøven Her forklares hva som er pensum, og prøvene som brukes er et tverrsnitt av det som er opplistet her. Det som jeg av erfaring vet at de fleste ønsker repetert og som noen ganger kan være litt problematisk er: 1) Steinkontroll på lateral- og kardinalmerker, dvs at du kan røde/grønne og gul/sorte staker opp og ned og i mente . . . 2) At du ikke surrer med å ta ut de rettvisende kursene fra kartet, for så å gjøre disse om til MK og KK ved å korrigere for misvisning og deviasjon 3) Ha god oversikt over de lyskarakterene som benyttes for lykter og lanterner; dvs Oc6s, Oc(2)8s, Iso, Fl, Fl(3)10s, Q, VQ, osv, osv Til sist må nevnes at alt for mange surrer med vikeplikten mellom seilbåter - og det skulle ikke være nødvendig Lykke til med prøven! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
kaptein02 Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Du bør kunne vikteplikt reglene med seglbåt, lanterneføring,lateralmerker, generell merking/flagging, dei vanligste knutene, det viktigste om VHF, sikkerheit og kart (deviasjon,utregning av distanse osv) Lykke til! :flag: Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
simon-v-max Svart 7.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 takker for alle tilbakemeldinger! Poseidon, jeg visste desverre ikke at jeg kunn ta det hos deg :( Men takk for nyttige svar :) Takk til alle dere som ønsker meg lykke til :-) Jeg føler at jeg har kontroll på det meste :-) Sitér dette innlegget Link to post
simon-v-max Svart 7.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 JEG BESTO!!!!!!!!!!! :D :D 1 feil Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Grattulerer masse bra jobba Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
kaptein02 Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Gratulerer! Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Fanafjord Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Gratulerer! Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Hav Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Bra! Grattis!! Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Bare 1 feil er jo utrolig bra! Imponert! Gikk opp som privatist etter å ha tatt kurs på nettet, i regi av Redningsselskapet. Husker ikke navn på kursstedet på nett. Etter prøven sa han som passet på at jeg ikke jukset, at veldig mange stryker på navigasjonsdelen. Hadde vel et par feil tilgode men stod jo greit.. Sitér dette innlegget Link to post
simon-v-max Svart 7.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 GunR, hehe ;) Tusen takk alle sammen ;) Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Gratulerer Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Ulv I Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Grattis, jeg hadde selv også bare 1 feil på den prøven. Jeg tok VHF eksamenen på messa i fjor, fikk en feil der også, men det var fordi jeg hadde lest spørsmålet feil. men grattulerer så mye :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
skibsplast ohoi Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 gratulerer med bestått eksamen, nå er det bare praktisere. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Rolf Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Min datter på snart 16 har også deltatt på båtførerkurs i helgen. Eksamensresultat: Bestått, kun 2 feil. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Hokky Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 (redigert) Hvilke hjelpemiddler får man ha med under båtførerprøven????????? jeg sliter med å huske formler på fart,tid og distanse. Får jeg ta med "formelbok"? Får vi svaralternativer?? Redigert 10.Februar.2010 av Hokky (see edit history) Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
nimbuster Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Ingen hjelpemidler, unntatt kurslinjal e. l. og kalkulator. Dessverre, ingen formelbok... Du får normalt 3-4 ulike svaralternativer, men bare ett av dem er det riktige. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.