lnjk Startet 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2010 Damene er på jakt etter hund som også fungerer godt i båt. Har ingen erfaring med hund men har lest meg til at en vannhund er ok også i båt. Noen som har erfaring med spansk eller italiensk vannhund? Større hund er ikke aktuelt, finnes det lignende som er enda mindre? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Jeg har en Boston terrier , fantastisk båthund Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 De fleste hunder kan vel bli flinke skipshunder dersom de blir vandt med båtlivet fra de er ganske små. Min hund Japp (med egen hjemmeside her) mønstret på 11 uker gammel. Det gikk som en drøm, og i og med at han elsker å bade, han er en Labrador, passer båtlivet utmerket for ham. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
puddingen Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 (redigert) Eller en slik... En langhåret og en korthåret dvergdachs. Den i bunnen er Ådøling.. Redigert 7.Februar.2010 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Denne biter ikke, gjør neppe så mye annet heller.. Helt grei kjøter å ha ombord... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Spinnaker Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 En langhåret og en korthåret dvergdachs.Den i bunnen er Ådøling.. Nå var vel trådstarter ute etter en hund som ikke biter, og da blir Dachs helt uaktuelt. Dachs er en av de hunder som biter oftest. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
puddingen Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Neida Spinnaker.. det der tror jeg er en myte,har hatt fire forskjellige dachser di siste tjue åra,og ingen av dem har bitt noe annet enn pølse.. Men det tryggeste er nok forslaget til Sydvesten.. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Det er dessverre ingen myte, og jeg kan selv kvittere for dette siden jeg har blitt bitt av en Dachs. Jeg har også sett svært mange aggressive Dachs opp igjennom. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Sjøtunga Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Denne biter ikke, gjør neppe så mye annet heller.. Helt grei kjøter å ha ombord... ...men tåler den sjøgang uten å falle ned og gå i knas? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
puddingen Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Leit å høre Spinnaker.. Men personlig er jeg reddere for ankelbiter`n i bunnen der.. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Har ingen erfaring med hund men har lest meg til at en vannhund er ok også i båt. Naboen har en portugisisk vannhund, og den er iallfall veldig snill. Men dette er jo en stooor hund. Ville også vurdert en hund som ikke røyter, mye kriker og kroker i en båt der løse hår kan samle seg. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Italiensk vannhund, trøffelhund. Morsom hund som ikke røyter, utrolig sei og utholdende med mye liv. Lett å ta under armen om man må bære den et stykke, men ingen liten "lekehund". Har antagelig enda sterkere luktesans enn mange andre hunder. Må klippes jevnlig. Ca samme størrelse eller litt større enn en mellompuddel. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
oddgeir Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Naboen har en portugisisk vannhund, og den er iallfall veldig snill. Jøss, har du flyttet til Washington DC? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
2nd Trikker'n Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Jeg har en Lagotto. Den har tilogmed svømmehud mellom tærne. Elsker vann. Biter ikke, men må bindes ombord når båten ligger stille. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Wheaten Terrier - røter ikke og sies å være lette til beins og fine i båt. Passe stor hund. Vurderte en slik ved siste kjøp av hund, men en gang Golden, alltid Golden ser det ut til! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
lnjk Svart 8.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Siden vi er førstereis innen hund så må vi få tak i en som ikke er for vanskelig å oppdra. Lagotto ser ut til å være en grei "starthund" siden den normalt ikke stikker avgårde på egenhand. Så stor hund som portugisisk vannhund vil vi ikke ha. En terrier kan også være aktuelt, men først får vi finne ut av disse vannhundene. 2nd Trikker'n; du skriver at den bindes når båten ligger stille. Er det for at den ikke skal hoppe uti og er dette normalt for rasen? Sitér dette innlegget Link to post
SUN33-Fantine Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Hei Vi har ein schipperke, dette er ein liten hund som er godt egna i båt. Det er ein Belgisk rase som blei avla fram for å bli brukt som vakthund på lektere. Vår hund som er ein han veier 7.5 kg. Eg har høyrt at schipperke betyr "liten skipper". Vi var på jakt etter ein hunderase som ikkje var for stor og som var grei å ha med å gjera sidan vi ikkje har hatt hund før, den måtte også vere grei å ha med i båten. Vi snakka med den lokale hundeklubben og der fekk vi tips om schipperke. Hunden har vi no hatt i 2 år og er kjempefornøyde. Den trivst i båten og er grei å ha med å gjera. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Det finnes en del livlige hunder, som trenger mye mosjon eller andre former for stimuli. Lagottoen er en slik hund. Den er veldig grei å ha med å gjøre, men er ingen hund som ligger rolig og slapper av. Den er i overkant leken og jeg vil mene usedvanlig inteligent. Utrolig utholdende, en meget fin joggevenn og turkamerat. Skal helst ha en oppgave, så ikke velg denne hunden hvis du ikke tror du greier å aktivisere den. Oppsøker det meste av vannpytter og minner mye om en jakthund i iveren i å følge spor, så jeg tror ikke alle jaktinstinkter er avlet bort nei. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
VO`n Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Vurderte en slik ved siste kjøp av hund, men en gang Golden, alltid Golden ser det ut til! Hvordan er din i båt da? Min Golden elsker vann og reiser av gåde som en rakett når den ser vannet, men båt har den aldri hatt helt sansen for. Ikke redd, men "innesluttet" og bare ligger på en plass uten å virke noe særlig glad som den alltid ellers er (kronisk lykkelig hund ) Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 8.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2010 Cairn Terrier! Vår tispe på snart 5 år stortrives i båt Førstemann ombord, og står som en gallionsfigur på dekk på vei inn i havn. Har dessuten et utrolig godt lynne, noe de er kjent for. Hendig størrelse, men allikevel mye hund. Røyter ikke, men bør nappes 1-2 ganger i året. Oppnår høy levealder, og er lite belastet med sykdommer. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 2nd Trikker'n; du skriver at den bindes når båten ligger stille. Er det for at den ikke skal hoppe uti og er dette normalt for rasen? Ja, det er fordi den alltid ønsker å bade og elsker vann. Om det er normalt for rasen? - Det er en vannhund, så det er ikke unormalt. I tillegg er den smart. Vår har lært seg at om den biter i stykker putene ombord, så hiver vi den overbord. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Ordla meg dårlig 2nd Trikker'n. Kan den læres opp til ikke å hoppe uti før den får beskjed om at det er ok? Får tenke mere på de andre rasene da hvis dette er vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Hansb Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 HeiVi har ein schipperke Jeg kan også anbefale Schipperke på det varmeste. Vår er 1 år og 6 månder nå, og hadde sin første sesong på sjøen i 2009. Båten ble sjøsatt til pinse, og planen var å ta en kort dagstur for å ikke skremme valpen. Han oppførte seg imidlertid som han var født, og oppvokst på båten før første stund, så det ble båttur på oss hele pinsen. Resten og sesongen gikk også uten problemer. Når vi er på farten sitter han gjerne og ser på andre båter, eller ligger på sin faste plass Schipperke er en liten, robust, og livlig hund. Han er glad i barn, og skal være med på det som skjer. Røyter veldig lite. Rasen er veldig viljesterk, og krever en bestemt og konsekvent eier. Her finner du mer info om rasen Norsk Schipperke Klubb Og her er ett bilde av vofsen vår Blackie Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Kan den læres opp til ikke å hoppe uti før den får beskjed om at det er ok? Får tenke mere på de andre rasene da hvis dette er vanlig. Det kan den helt sikkert, en hund kan lære og vil gjøre/la være å gjøre alt den forstår - bare for å glede mennesket. Du må ikke avskrive Lagottoen pga. min merkelige sans for humor og min manglende evne til å oppdra hund. Sitér dette innlegget Link to post
Hansb Svart 10.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2010 Vi pleier også å binde fast vofsen før vi går inn til brygga. Tror som 2nd Trikker'n sier at dette har med oppdragelse å gjøre, ikke hvilken rase hund du har. Vi hadde en situasjon hvor vi skulle legge til brygga i Kragerø, og plutselig oppdaget at bikja svømte ved siden av båten. Han hadde sansynligvis hoppet opp på dollbordet når madammen løp frem på baugen, mistet balansen og falt i vannet. Og siden han ikke kom opp i båten, så svømte han under flytebrygga, og ut på andre siden. Vi fikk tak i han igjen, men etter det så har jeg valgt å binde han i båten for sikkerhets skyld. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.