kjølhalt Startet 7.Februar.2010 Del på Facebook Startet 7.Februar.2010 hei har kjøpt ny garmin 525s og skal sjekke at alt virker går det bra når svingeren ikke er i vannet?? Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 7.Februar.2010 Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 (redigert) Ja! Du vil høre en tikkelyd fra svingeren, men selvfølgelig ikke kunne lese av noe som helst. Redigert 7.Februar.2010 av Suzumar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 7.Februar.2010 Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 (redigert) Dersom du fester en 200kHz svinger vertikalt ca 60 - 70 cm over en flate (gulv uten teppe) så kan du få et rimlig godt ekko på loddet. Dybden vil vises som ca 3 m. Så svaret til spørsmålet ditt er nei. Redigert 7.Februar.2010 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjølhalt Svart 7.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 ok - hadde et ekkolodd som plutselig ikke virket lengre (båten sto på land) så da var det vel tilfeldig? Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 7.Februar.2010 Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 Svaret er Ja, altså det går bra :-) Tror også det var det Trikker'n mente. Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 7.Februar.2010 Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 Om svingeren "ser" luft eller vann spiller ingen rolle for den. Men den vil selvfølgelig ikke motta ekko pga luften under - følgelig også ingen brukbar info på skjermen. Hverken ekkolodd eller svinger tar skade av å kjøres i luft! Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
2nd Trikker'n Svart 7.Februar.2010 Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 Godt at flere har hjulpet med med å forklare hva jeg svarte. Svingeren skades ikke. Notat til meg selv: Les alle de andre notatene til meg selv om å lese innlegget ordentlig før jeg svarer. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 7.Februar.2010 Del på Facebook Svart 7.Februar.2010 Ikke så lett når spørsmålet i innlegget er formulert motsatt av tittelen :-)) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 8.Februar.2010 Del på Facebook Svart 8.Februar.2010 prøver du og si at når svingern er i vann er den tørr?? hva var motsatt?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Suzumar Svart 8.Februar.2010 Del på Facebook Svart 8.Februar.2010 Ødelegger jeg svingeren? Svar nei Går det bra? Svar ja skjønner???? Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Hei Har selv en 525 S, kjempegodt fornøyd med den. Har "limt" svingeren fast invendig med silikon guffe, virker bra det. Men har hørt at 525 er noe trege om en bruker dem i hurtiggående båter. Kartene følger ikke med fort nok liksom. Lars Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. Ødelegger jeg svingeren? Svar neiGår det bra? Svar ja skjønner???? klart som blekk men skjønte ikke hva du mente med spørsmålet var formulert motsatt av tittelen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Tranen2 Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Hverken ekkolodd eller svinger tar skade av å kjøres i luft! Jeg siterer meg selv for å opplyse om følgende: Ekkoloddet KAN ta skade av å bli kjørt uten at svingeren er tilkoblet! Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. HeiHar selv en 525 S, kjempegodt fornøyd med den. Har "limt" svingeren fast invendig med silikon guffe, virker bra det. Men har hørt at 525 er noe trege om en bruker dem i hurtiggående båter. Kartene følger ikke med fort nok liksom. Lars Limte du bare svingeren fast med silikon? ikke noe annet? Skal den ikke stå i en slags boks med veske i?? Har samme 525s, men ikke montert svingeren enda! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.