945 Startet 8.Februar.2010 Del på Facebook Startet 8.Februar.2010 Er det noen på forumet som har erfaring med hvor det er best, og lettest å montere høytalere og spiller i en Askeladden Z8.? Ser gjerne for meg at høytalere monteres ute og ikke inne i kabinen. Dersom bilder, legg gjerne dette med. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
Båtenvår Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 (redigert) Hei Jeg lurte på det samme angående min Askeladden 705 Voyager helt til jeg snakket med gutta under årets båtmesse i Bergen. Du skal sende en mail til batensbeste.no. De samarbeider med Askeladden og hjelper deg gjerne med tegninger til anbefalt plassering av høyttalere og anlegg. Ledningene er allerede strekt klar til montering (ihvertfall på Voyager'n). Lykke til... Tips: Du trenger ikke marineanlegg dersom anlegget skal monteres inne, du sparer litt peng på det. Bare husk å kjøpe en med fjernkontroll. Derimot anbefaler jeg deg å kjøpe marinehøyttalere. Jimmy Redigert 6.Mars.2010 av Båtenvår (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 I z8 ligger ledningene opunder taket i garderobeskapet nede i forpiggen. Det er strukket to ledninger bak til motorrommet som gjør det mulig å plassere høyttalerne på litt forskjellige plasser. Anbefaler deg å bruke en spiller med fjernkontroll som du kan fastmontere ved styreposisjonen. I 705 skal spillerenn monteres nede ved sikringspanelet. Mener å huske at den ene høytalerledningen ligger ved førerposisjon, rett i forkant av pantrybenken. På den andre siden ligger den i benken undder passasjersetet hvis jeg ikke husker feil. HAr montert mange slike anlegg. Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 hei.. Er det sånn på askeladden 605 også? Sitér dette innlegget Link to post
windystorm Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 ja det er slik i 605 også. Spiller kan du montere ved førerposisjon under til venstre fra rattet. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 ja det er slik i 605 også. Spiller kan du montere ved førerposisjon under til venstre fra rattet. Det var nytt for meg. Jeg har sikkert montert 20 slike anlegg i 605, men mener bestemt å huske at alle ledningene ligger på bb side ved pasasjerplass. Der er det også strukket høytalerledning fra førerposisjon. Ledningen går ut i forkant av pantry-benk. ved passasjerside ligger ledningene klare for spiller omtrent der passasjeren har kneet sitt. Sitér dette innlegget Link to post
945 Svart 8.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Takker så mye for gode tilbakemeldinger. Vil ta kontakt med batensbeste.no, og høre hvilke erfaringer om best resultat de har. Takk igjen Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
arnstein156 Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 (redigert) Jeg har montert spiller under/ved siden gasshåndtak. Har to høyttalere, og plassert den ene ved siden av pilotstol (noe lengre ned mot dørk). Den andre høyttaleren er plassert i "veggen" i stuverommet under passasjerbenken. Takk for tips vedr 605 - skal montere stereo i den før sjøsetting. På bildet ser du såvidt hjørnet på spilleren (har 2 x fjernkontroller til denne). Redigert 8.Mars.2010 av arnstein156 (see edit history) Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.