m/s lene-christin Startet 8.Februar.2010 Del på Facebook Startet 8.Februar.2010 hei har en yanmar 4jhe med ett kanzaki kbw20 gear og har problemer med og koble til forrover. lurer på om det kan være koblingen og kan denne eventuelt strammes? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Februar.2010 Del på Facebook Svart 8.Februar.2010 (redigert) Hei! Kanzaki kassene har wet cone clutch på innkoblingen. Denne konen blir slitt og får grader(riper). Resultatet er som du beskriver at den ikke vil inn i gear. i reversj fungerer de som regel alltid. Får ta denne: Kompisen min har en GS 40 med yanmar motor og seildrev.. disse har samme Wet cone.. det det ente med i korte trekk er at han måtte bakke bort til verksted Altså konen må byttes for og få dette bra.. delen koster ca 3700 mener jeg + arbeid. Hvis en er litt skrukyndig så tar du ut kassen selv og leverer den til verksted så sparer du en god slump der.. Typisk kostnad og sette bort hele jobben kommer på en 15 tusen. Mye penger når en får kjøpt nye/lite brukt slike kasser på nettet rundt om for en 7000. Solgte selv en slik flett ny for 6500kr på finn. Det kan hende jeg blander typebetgnelsen din.. dette problemet som jeg omtaler gjelder mekaniske gear fra Kanzaki. Mulig du har et hydrauisk gear.. men er ikke kar om og kuske alle typebetegnelsene. Redigert 8.Februar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kaftein ØL Svart 8.Februar.2010 Del på Facebook Svart 8.Februar.2010 Jeg hadde samme problemet på min Kanzaki KBW 20-kasse. Det var også hylelyder i kassa som var helt forferdelige. Den kassa hadde gått ca. 10000 timer, og naboen med samme motor og gir hadde samme problem. Han leverte inn sin kasse til overhaling mens jeg var heldig og fant en KBW21 på nett. Det er en forsterka utgave av samme kassa så målene og alt var likt. Denne ga jeg 6000 for. Naboen måtte ut med godt over 20000 for å få overhalt sin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.