Jump to content

Båtplass - hjemmehavn


bliss X

Recommended Posts

Jeg synes plassen min er for dyr til min lille Askeladden. 400kr/mnd, men nå har jeg i det miste fått egen bås på ubestemt tid.

Jeg lurer litt på hva som er vanlig prispolitikk rundt om, betaler en etter båtstørrelse evt. bredde, eller er prisen flat?

 

I min båthavn betaler en det samme enten man har båt på 15 eller 35 fot.

Link to post
Share on other sites

Betaler ca 1500 kr bredde-meteren for helårs plass med gratis strøm til lading og opplag ca 115kr foten + strøm i istida. (eksakt-prisene må jeg spørre finansministeren om) Det er dyrt, men jeg har allikevel svart at jeg er godt fornøyd. Aldri vakter og ingen dugnad. Delvis bevokta sommer som vinter. Aldri hatt problemer med hverken tyveri eller annet.

Link to post
Share on other sites

Svarte godt fornøyd, selv om jeg kunne tenkt meg og hatt utliggere!

Nå ligger jeg med fortøyning på stolper akter!

 

Men så har jeg også flere muligheter da båtplassen tilllater båt opp til 12 m.

Altså betaler jeg 2830,- for 3,5 x 12 m. I året.

Og så er dette boblehavn, dermed helårsplass.

 

Billig? JA

Link to post
Share on other sites

Svarte "Godt fornøyd". Det eneste som mangler er strøm på bryggene.

Ligger 15 minutter hjemmenfra, men så nærme noen av de beste uthavnene i vestfold at jeg må ta en ekstra runde for å få varmtvann før vi legger til.

 

Betaler snaue 3000,- for en 4 meter.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Svarte godt fornøyd. Er et lite stykke til båtplassen (10 min med bil) men er fornøyd. Strøm og vann inkludert og i tillegg god hjelp å få dersom noe skulle skje.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

har privat kai rett nedenfor huset.0 i leige og 0 min. Er godt fornøgd. Betalte rigtignok 10.000 for å lage den, men dette vil eg nok tene inn igjen.

 

Synes det er veldig greit å ha båten rett utenfor huset. Da eg det mye lettere å ta se en liten kveldstur....

Ja, det er noen som har det :cheers:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Den lille båtforeningen jeg er medlem i (og var leder og er nå havnesjefen) har vedtatt at de skal ikke ha større båter enn 7 meter ved brygga (mye hyttefolk med landstedsbåt).  :cheers: Så da må jeg ligge ute på bøya og har bare sjaluppen ved brygga. Men kostnader har jeg ikke noe.

 

Og så kan jeg se båten fra terrassen:

Bilde

Link to post
Share on other sites

:wink:

 

Hei,

 

Har båt i Oslo (SB72) Frognerkilen og 20 min. unna med bil.

 

Kostet 17000,- i innskudd men får tilbake 16500,- ved oppsigelse.

 

Betaler 2500,- i året for 4 meter bredde (3,8 m netto). Dette inkluderer 200W strøm og bobleplass om vinteren. Vakthold også inkludert.

 

Havna er veldrevet og har god økonomi og jeg er meget fornøyd!

 

 

Hilsen Harald L

Trude III

Link to post
Share on other sites

hei,

 

Selv har jeg båtplass i Hillevågsvannet i Stavanger.  Det er vell en av Norges største båtforening.

 

Da dette er en båtforening og den ikke drives kommersielt er prisene lave og fasilitetene bra.

De som er ansatt av styret for å drive marina, slipp osv er positive og det er et godt miljø i havna. Med 1040 båtplasser blir det ikke det samme personlige miljø som i en liten havn men miljøet er bra det.

 

Selv betaler jag ca 2300 i året for min plass, ca 5 min i bil fra egen bolig.  Det mangler strøm på den brygga jeg ligger på, savner det litt.

 

 

http://www.smbf.no

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

:wink:Er meget fornøyd med min båtplass på Kyrksæterøra 1.5 timer fra Trondheim.

Betalte 18000 for bredde 3.7.

Kr 1250 i medlemsavgift i året, gratis strøm til lading og småarbeid om sommeren.

 

Isfri havn hele vinteten og betaler da kun for varme i motorrommet.

 

PS: Båttreff i helga med dans på brygga, grilling og ikke minst godvær (i værtfall meldt så

langt)    :flag: :flag:

Link to post
Share on other sites

Det ble "Jeg er godt fornøyd" på meg.

 

Båtplassen min kostet 1.650.000,- i 2001 (joda, du leste korrekt  :cool: - Én million og sekshundrefemtitusen!) - men da fikk jeg stooor enebolig med stor tomt med på kjøpet...... :eek:  :lol:  :lol:

 

Kjøpte hus her på Kråkerøy for 3 år siden, hvor det fulgte med tinglyst båtplass - uten vederlag, og for all fremtid.  Bryggeplass og adgang til annen manns tomt (hvor brygga ligger) skulle dermed være sikret sålenge jeg har båt, og bor her.

 

Aberet er jo at det er en privat brygge, uten vann og strøm. Men beliggenheten er helt topp! Kan sitte i godstolen i stua og se ned på båten min!  :smiley:  Ikke det helt store drama hvis jeg har glemt noe, bare rusler opp til huset igjen. 2 min. gange.......

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Godt fornøyd.

 

Ser båten fra soveromsvinduet, stuevinduet, hagen etc. 200m gangavstand. Betaling etter båtbredde, 800kr/m mener jeg å huske...? Og siden jeg ikke er sikker, er det ikke så dyrt at jeg har lagt meg det på minnet.

 

Gratis opplag på havneområdet, altså enda nærmere. Opplag og havneplass med vann og strøm. 2 vaktdøgn i året. 1 dugnad årlig.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

For mange år siden var det en drøm, for 15 år siden virkelighet. Eget hus med brygge foran.

 

Stortrives måtte bare finne ut en god fortøyningsmåte. 5 tonns seilbåt føles som om den kommer opp på brygga, når værstingene fosser forbi i Tromøysund ved Arendal.

 

De fleste båtførere er fornuftige hensynsfulle ser seg tilbake hva de steller til for andre runt seg med egenlagt sjø.

 

Forrige vinter hadde jeg båten i sjøen, og tenkte det skulle bli bare hver andre vinter på land.

 

Fra seint på høsten det året ble det steinkaldt til langt ut i januar, med 1/2 m is.

 

Av båten og meg hadde jeg det værst, sov lite om natta når det spraket i isen,og hvisste at gjennomsnitt temp skulle synke flere uker ennå. Redd for skade på roret.

 

Det gode ved fysisk hart arbeid rundt båten i mange dager med saging, hakking og lemping av is blokker var slankeeffekten.

 

Neste problem var når isen løste seg opp, med svære tunge isflak i god fart med strøm eller vind mot bau eller akterenden og tok stoffinga.

 

Det blir nok lenge til jeg skal ha seilbåten i sjøen der vinterstid kanskje ved klimaendring?

 

Mange hilsen Magne   (hekta på båt)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...