Diddn Startet 9.Februar.2010 Del på Facebook Startet 9.Februar.2010 (redigert) Hei Jeg har en Tohatsu 9,9hk(18) som ikke får max turtall(fullt gasspådrag)i forover eller minimums turtall(tomgangshastighet, i fri og forover og akterover), med gasswire fra kontrollboks(Ultraflex kontrollboks B88 svart) påmontert. Uten gasswieren får den max turtall og minimumms turtall. Den går nesten på det seineste, men den går litt fort på tomgang i fri og forover og akterover (høyt tomgangsturtall) nå, men justerer jeg stoppskruen tilbake der den stod da jeg kjøpte den, durer den på 50% turtall i fri og da får jeg max gasspådrag i forover. En motor skal jo gå på tomgangsturtall og fullt gasspådrag uansett om det er kontrollboks eller styrekult.Er ikke dette riktig? Er det noen som vet hva jeg kan gjøre, eller har noen fikse ideer? Mvh Didrik Redigert 9.Februar.2010 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Hmm..her er det en del parametere å justere på.. Høres ut som om du kanskje har skrudd deg litt ut i otta her..? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 9.Februar.2010 Del på Facebook Svart 9.Februar.2010 Sikker på at du har koblet virene riktig? Om den sikke er festet riktig, vil hele strømpen bli med litt både fremover og bakover når du gir på og slakker av og du får da ikke full vandring. (har også sett de som har byttet om viren til gass og gear. Gearvieren har mindre vandring enn gassvieren) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Diddn Svart 10.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 (redigert) Hei Takk for Tipsene. Forresten har jeg bare montert kablene fra kontrollboksen og på motoren, siden kontrollboksen og kablene stod på båten da jeg kjøpte båten. Mvh Didrik Redigert 10.Februar.2010 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.