Jump to content

Ny kalesje Mangler et engelsk ord...


Marwin

Recommended Posts

Kallesjen på båten er noe slitt, og jeg trenger ny. Tenkte å spørre om prisen fra den engelske båtprodusenten, men vet ikke korrekt engelsk ord på stoffet den er laget av; Det er ikke vanlig "kallesjestoff" men snarere samme som brukes i f.eks. bilpressening.... Ligner gummiert plast. Noen som har forslag?? :yesnod:

 

(Hvis det hadde vært tysk, hadde det bare vært å sette sammen mange beskrivende ord til ett, og saken hadde vært "biff" :lol: Men på engelsk MÅ jeg ha det riktige ordet!)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

......kalesjen.........Tenkte å spørre om prisen fra den engelske båtprodusenten,.... Ligner gummiert plast. Noen som har forslag?? :smiley:

Svært få her borte spør om ny kalesje fra produsent, da dette er ganske dyrt. billigere å gå til en annen leverandør.

 

men ... "Tarpaulin" og "Canvass", samt "Cockpit Cover" er brukt her borte. "Tarpaulin" er mer en vinterlagrings presenning som dekker hele båten.

 

Jeg hedde prøvd å få laget denne ny, med forbedringer (større / mindre vinduer, åpninger ) mm., fra en annen leverandør.

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Har leita litt i leksika og funnet:"Plastic covered canopy"... Kan DET missforståes??

 

Til Divemaster:

Er klar over det, men vil spørre på prisen i forkant, slik at jeg har et lite hint om prisleiet. Kallesjemakerne her er også blitt ganske stive i prisen!

Hvis noen har hint om billig bedrift på dette, taes det i mot med TAKK!!! :smiley:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Har kontaktet Hardy i UK, og de har orginal kallesje (de forsto engelsken min :smiley: ) til 800 pund inkl. frakt og WAT. Men lokal kallesjemaker bedyrer store rabatter til høsten (lite å gjøre?) samt at TMe gav meg et hint om firma i Måløy. Skal bli intr. å se hva jeg må ut med :smiley:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...