Marwin Startet 2.August.2004 Del på Facebook Startet 2.August.2004 Kallesjen på båten er noe slitt, og jeg trenger ny. Tenkte å spørre om prisen fra den engelske båtprodusenten, men vet ikke korrekt engelsk ord på stoffet den er laget av; Det er ikke vanlig "kallesjestoff" men snarere samme som brukes i f.eks. bilpressening.... Ligner gummiert plast. Noen som har forslag?? (Hvis det hadde vært tysk, hadde det bare vært å sette sammen mange beskrivende ord til ett, og saken hadde vært "biff" Men på engelsk MÅ jeg ha det riktige ordet!) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Sabrina Svart 2.August.2004 Del på Facebook Svart 2.August.2004 Kan det være "Tarpaulin" du er på jakt etter? Mvh sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 2.August.2004 Del på Facebook Svart 2.August.2004 ......kalesjen.........Tenkte å spørre om prisen fra den engelske båtprodusenten,.... Ligner gummiert plast. Noen som har forslag?? Svært få her borte spør om ny kalesje fra produsent, da dette er ganske dyrt. billigere å gå til en annen leverandør. men ... "Tarpaulin" og "Canvass", samt "Cockpit Cover" er brukt her borte. "Tarpaulin" er mer en vinterlagrings presenning som dekker hele båten. Jeg hedde prøvd å få laget denne ny, med forbedringer (større / mindre vinduer, åpninger ) mm., fra en annen leverandør. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Marwin Svart 2.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2004 Har leita litt i leksika og funnet:"Plastic covered canopy"... Kan DET missforståes?? Til Divemaster: Er klar over det, men vil spørre på prisen i forkant, slik at jeg har et lite hint om prisleiet. Kallesjemakerne her er også blitt ganske stive i prisen! Hvis noen har hint om billig bedrift på dette, taes det i mot med TAKK!!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 3.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2004 Har kontaktet Hardy i UK, og de har orginal kallesje (de forsto engelsken min ) til 800 pund inkl. frakt og WAT. Men lokal kallesjemaker bedyrer store rabatter til høsten (lite å gjøre?) samt at TMe gav meg et hint om firma i Måløy. Skal bli intr. å se hva jeg må ut med Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.