Jump to content

Vask/rens av innvendigt trekk på skottet.


Benji

Recommended Posts

Håper det er noen som kan komme med gode råd.

 

Finnes det noe middel på markede som kan vaske rent innvendigt trekk i båten?

 

Snekka er nå 30 år gammel, og det er fremdeles det orginale trekket som sitter der. For jo forsåvidt vasket rent, men det ser jo ikke rent ut.

 

Alternativet er selvsagt å ta ut alt sammen og trekke på nytt, men er litt lite kin på det i første omgang.

 

Forslag motas med takk.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Nå sier du ikke hva slags trekk du skal vaske. Men om det er noe som ligner på skai, ville jeg prøvd noen svamper som du får kjøpt på Europris, de heter Magic Eraser. Fungerer utrolig bra på båt stoler. Vasker først førjeg tørker rent og tørt med et håndkle, blir som nye. Lykke til

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har gode erfaringer med Biltema sin fasaderens. Var i kontakt med en som driver med innvendig vask og stell av biler, han gav meg tipset. Forsøk å ikke blande for sterkt og være forsiktig med huden din. Bruk hansker.

Blander meg en pumpekanne med såpeblanding. Påfører såpe flere ganger og passer å at såpeblandingen holder seg fuktig. Fukte med mer såpevann og gjenta gjerne 10-20 minutter, dette alt etter hvor skittent det er. Still dysespissen slik at det blir mest mulig tåke og minst mulig sprut. Lurt å holde seg i skyggen.

 

På flekker som sitter godt bruker jeg håndrens og lar den stå lenge før jeg vasker den bort.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...