Jump to content

høyde på ruff på Maxi 77?

:båt1

Recommended Posts

Hei igjen Båt1! Jeg har hatt Maxi 77 i to (eller var det 3) sesonger og oppfattet ikke dette med høyden under dekk som noe problem. Vi rager ikke så fryktelig høyt, vi er vel 175++ begge to. Jeg mener Maxi 77 kan være en veldig fin nybegynner båt, og det finnes svært mange av de, så det finnes nesten alltid noen som kan rådgi deg dersom du har problemer. Eneste ulempen er at det ikke finnes så veldig mange med innebords diesel, slik som du vil ha. Men finner du en slik er det vel bare løp og kjøp?

Redigert brosjyre på maxi 77 : http://www.maxisidorna.com/pdf/maxi_77.pdf

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Køyelengden er ikke noe problem. Om en av mannskapet er 2meter pluss ligger han på stybord benk i ruffen, evnt i stybord stikkkøye. I forpiggen regner jeg med at køyelengden fungerer bra opp til 185 -190.

Mangelen på eget toalettrom er etter min mening Maxi 77 sin største svakhet. En del båter har ettermontert septiktank og vanntoa. Min båt hadde porta potti, og jeg var svært skeptisk til dette. Det fungerte overraskende bra! Ingen lukt over hodet. Greit å ta med å tømme den, evnt tømme den til sjøs.

Vask gjør man i balje. Våtservietter fungerer også greit, vi reiste med to små barn og hadde alltid diverse pakker med våtservietter i båten.

Kjenner nok best Maxi båtene, men det finnes jo en del Albin i samme årgang størrelse. Ikke noe dårliv valg det heller. X79 er nok en langt mer livlig (og krevende båt) Usikker på hvordan den er under dekk. Gjør et søk på finn der du spesifiserer min maks pris og størrelse. Om du finner noen du liker godt kan du jo legge ut en link og be oss om å kommentere..

180 ved byssa og 160 ved mastestøtten sier Seilmagasinets test. Så da har nok Curt målt ett sted i mellom :smiley:

dette gjeller Maxi 77or byggde -75 og senare

tidl modeller har litt lavare højd, 75 reste man skottet og bulan blev litt større, samtidl (tror jeg) højdes durken og benker litt,

for att skapa bedre sikt forover da man satt.

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...