Stein Erik Startet 12.Februar.2010 Del på Facebook Startet 12.Februar.2010 Jeg kjører kartprogram på pc ombord.Har også en Kelvin Hughes radar.Er det mulig å legge den inn på pc? Jeg har en asus eee Pc med ekstern skjerm og Xp.Jeg så i en annen tråd at BMP hadde alle disse funksjonene på Pc. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 12.Februar.2010 Del på Facebook Svart 12.Februar.2010 Jeg kjører radarbildet på PCen enten som bare radarbilde, ved siden av kartbildet eller helst oppå kartbildet (radar overlay). Får og få ril dette må en for det første ha et kartprogramm med støtte for dette jeg bruker SeaPro 3000. Billig og meget bra. Dernest må en ha en radar med en IP port som sender ut bildene og motar styresignaler. Jeg bruker en Koden PC radar og den fungerer helt utmerket. PCen di er sikert helt grei om du innstalerer rette kartsystemet, er lit mer usiker på om det vil la seg gjøre og få noe fra radaren din. Om du ikke kan få radarbildet fra den kan du sikert få ut ARPA data om radaren har plottemuligheter. Date kan du koble til PCen på en seireport og det du plotter på radaren kommer opp på i kartet på PCskjermen. Jeg kjøret med et slikt opplegg før jeg skiftet til PCradar. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 12.Februar.2010 Del på Facebook Svart 12.Februar.2010 Radar rett i PC'en er kommet, i følge Navico. ( bredbåndsradaren ) http://www.panbo.com/archives/2009/12/free...ition.html#more Både Raymarine og Furuno prosseserer også fix ferdig radarbilde inne i selve radarantennen, men de har ikke åpnet opp ( ennå ) for å sende radarbilet direkte til en PC. Da må du veien om en egen enhet først, ( blackbox eller enhet med skjerm ) før skjermbildet kan sendes videre digitalt via f.eks DVI-D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.