Jump to content

Hvor får man kjøpt slange mellom hylse og pakkboks

Nøttlending

Recommended Posts

Noen som har gode tips til hvem som kan ha slange med dimensjon ø 82mm innvendig? ca 240mm lang.

Hverken Univa, Volvo, Sleipner har.... Tess har kun radiatorslange som bare er ca 5-6mm, og jeg tviler på at den er sterk nok. Den eksisterende er 12mm tykk. Det blir nødvendigvis endel friksjon mellom aksel og pakkboks som bidrar til vridningslaster på slangen (smørefri pakkboks - kun talgpakning). Slangen må visstnok være uten armering for å være myk nok til å oppta vibrasjoner fra akslingen....

Noen av dere som vet om noen som kan føre dette?

Forsøk Vest Mekan. De leverer pakkbokser, stevnslager, ja komplette propellsystemer. Har de ikke selv, vet de sikkert hvor du kan handle.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Løfter denne litt...

Takk for svarene som er gitt, men kommer ikke videre. Har nå forsøkt en del levearndører som Trelleborg, Westmekan osv. Ukurant dimensjon visstnok. Er det noen som har tips?

Akkurat nå sitter jeg med gummislanger som er defekte, og tilsynelatende uten mulighet til å få tak i nye..... Hjelp! :diving:

Vil en 6mm tykk radiatorslange være tilstrekkelig? akslingen er vel ca 50mm, så litt friksjon blir det. Pakkboksen kan monteres millimetre ifra hylsa for å redusere "vridningslasten" mest mulig... Men vil det holde på sikt? Det er jo ikke slik bruk en radiatorslange er ment for.....

Takknemlig for all hjelp! :)

..............lurte på om det gikk an å legge en slange med 6mm gods som en slags foring mellom hylsa og slangen. Vil man klare å få det tett mon tro?

:eek::diving:

Gjør for all del IKKE det !!!

En av mine venner holdt på å gå ned på grunn av en slik løsning. Han hadd fått innsatt ny motor på et merkeverksted. På vei mot hjemmehavna merket han at båten syntes å gå trått. Åpner motorluka og ser vannet stå et godt stykke opp på motoren. Fikk snudd og satt båten på grunn i en nærliggende marina. Årsaken var at verkstdet ikke hadde brukt korrekt dimensjon på slangen mellom hylsa og pakkboksen. Det var foret opp med en ekstra slange som mellomlegg og slangene hadde glidd fra hverandre.

Ny dag og nye muligheter, men fortsatt ingen muligheter for slange med ø82mm.....

Et firma i Sande kan produsere men da må de lage verktøyet, og bare det kommer på 5-6 laken... :rolleyes: Det er jo litt drøyt for en snau halvmeter gummislange, men hvis det ereneste utvei, så er det kanskje bare å bite i sureplet?

Jeg lurer fælt på om den radiatorslangen til tess med 5-6mm gods er sterk nok? Den er jo armert, og det kompenserer jo for tykkelsen....

Noen som har erfaringer med bruk av radiatorslange på slike dimensjoner? (akslingen er 50mm for å gi litt inntrykk av kreftene som er i sving)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...