ansgar Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 (redigert) Og et kraftig sjøvannsfilter som følgde motoren.Dobbelt sjøvannsinntak skal monterest i år, for sikkerhets skyld. Det ligger mye plast å flyter i sjøen Hei ser at du har jordet sjøvannsfilteret. Jeg har likt men mitt er ikke jordet. Bør jeg jorde det? Redigert 14.Februar.2010 av ansgar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 ey.. akkurat samme motoren som sitter i min jo.. godt jeg sjekket at den faktisk stod på plassen sin når jeg var innom i kveld ;) God motor det der :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
SE 305 Svart 14.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Så var det finjusteringen av motoren. Da bruker du denne tolken. Tolken skal løpe lett å fint rundt med to fingrer Når det gjelder jording av sjøvannsfilteret så er svaret ja. Sitér dette innlegget Link to post
SE 305 Svart 14.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Så var det klart for drevmonteringen. Propellene som ble anbefalt var 22P. men jeg fikk tak i et brukt sett der den ene propellen var cuppet. Det får bare stå til April kom, og jeg begynte å bli spenna klar Sitér dette innlegget Link to post
SE 305 Svart 14.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Båten ble pakket ut og gjordt klar for sjøsetting Må legge til at thruster ble montert samme vinteren. Det er et must!! Krana kom, og snart var båten i stroppene. Laget meg et løfteåk. Knuste fenderlister og krakeleringer av skrog har jeg sett nok av... Sitér dette innlegget Link to post
SE 305 Svart 14.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Måtte en 7-8 meter opp i luften for å komme over murkanten. Og krana slet litt med rekkevidden. Men endelig så fløt båten på vannet, og dette er første prøveturen. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 imponerende! hvordan gikk første tur da? Sitér dette innlegget Link to post
SE 305 Svart 14.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 (redigert) Har brukt båten to sesonger nå, og er meget godt fornøyd med løsningen. Båten sniffer nesten på 33 knops tallet. Han som monterte dobbel installasjon med 2X200hk diesel i en 3055 nærmet seg 35 knop. Og et langt høyere forbruk. Har testet stabiliteten, og den er det ikke noe å si på. Rundt Stad landet Forbruket av diesel er også meget behagelig. Og ja, jeg har montert drevkjøler http://www.youtube.com/watch?v=KyXIAOey2Z0 Denne tråden var mye arbeid å lage Håper det kan være til inspirasjon Hilsen entusiast Redigert 14.Februar.2010 av SE 305 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Kjempebra tråd. Ser ut til å være et seriøst bra arbeid du har gjort. Ser jo nesten bare morro ut å gjøre det....... men der gikk vel litt timer? Kan du antyde litt kostnader også? gjerne på begge prosjekt..... hadde vært interessant. Det er slike tråder som dette som er virkelig gøy å lese. Takk skal du ha. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Takk for innsatsen. Det så veldig profesjonelt ut. Gjorde du mye selv? Ble det dyrt? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Aldeles knall ! Såg veeeldig lyst og trivelig ut det motorrommet ditt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
SE 305 Svart 14.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Sånt kosearbeid kan ikke regnes om i penger, men det blir nok det siste Gjorde 99% selv. hadde litt hjelp med nedtøpingen av stringerne. Fikk litt hakeslepp når "hjelperen" kom med kevlarduk Og ja, det gikk med noen timer. Men det var verdt det. Sitér dette innlegget Link to post
Wellcraft 3000 Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 JA, dette vart ein fantastisk god tråd, Det er berre å legge seg flat!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Hei! Kjempeflott og inspirerende tråd du lagde her. Lurer bare på en ting, det ser ut som du har relativt beskjeden størrelse på dine trimflaps i forhold til båtstørrelsen, fungere det tilfredstillende? Jeg har nettopp montert flaps på min 26' som skal ut i mars. Er spent på effekten av de ettersom jeg måtte gå ned fra anbefalte 24x9" flaps til 18x12" flaps grunnet plass. Primerbehovet mitt er for oppretting i sidevind og skjevlast da motorkraften er rikelig for å bikke båten i plan. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 (redigert) Tetting av transom hullet på BB side. Brukte Divinycell som utfyllingsmateriale.Passe på å slipe helt ned på utfyllingsmaterialet ,minst 10 cm ut til sidene. Viktig å gjøre dette riktig, så rådfør deg med en båtbygger Flott prosjekt , hva brukte du til å lime divinycell inn mot eksisterende avstivningsmateriale i hekken, antar dette var finer? Brukte du epoxy eller polyester til å støpe med? Redigert 15.Februar.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Renita Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Flott prosjekt og tråd, må bare ta av meg hatten for dette flotte arbeidet Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
sun fun Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Hei, dette ble en kjempefin tråd med mange gode tips for meg som er i gang med samme prosessen. Takker så mye Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Dette var en god lesning! Men jeg må få lov til å stille ett dumt spørsmål. Hva er drevkjøler og til hvilken nytte? Kan ikke si jeg har sett dette før. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 drevkjøleren er et lite rørsystem som henter vann fra undersiden av kavikasjonsplaten og så sprøyter dette over girhuset for kjøling. dette er vel bare mercruiser drevene som bruker\har behov for med større motorer.. Sitér dette innlegget Link to post
SE 305 Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Hei! Kjempeflott og inspirerende tråd du lagde her. Lurer bare på en ting, det ser ut som du har relativt beskjeden størrelse på dine trimflaps i forhold til båtstørrelsen, fungere det tilfredstillende? Jeg har nettopp montert flaps på min 26' som skal ut i mars. Er spent på effekten av de ettersom jeg måtte gå ned fra anbefalte 24x9" flaps til 18x12" flaps grunnet plass. Primerbehovet mitt er for oppretting i sidevind og skjevlast da motorkraften er rikelig for å bikke båten i plan. Bedre å ha for små trimflaps en for store.(Dersom du har nok motorkraft vel og merke) Fungerer veldig fint på min. Hadde en Windy 22HC med litt for store trimflaps, og den ble litt nærvøs for å si det sånn. Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 OK, da ble jeg litt klokere. Har lært noe nytt i dag også. Sitér dette innlegget Link to post
SE 305 Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 (redigert) Flott prosjekt , hva brukte du til å lime divinycell inn mot eksisterende avstivningsmateriale i hekken, antar dette var finer?Brukte du epoxy eller polyester til å støpe med? Fylte igjen med polyester ja. Hadde jeg brukt x-finer ville jeg nok limt med epoxy. Plastlaget i hekken er over 12mm tykt på utsiden, og rundt 8mm på innsiden. Utfyllingsmaterialet var finer. Redigert 15.Februar.2010 av SE 305 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Oles Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Kjekke tråd. Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Her står motoren fint på plass. Danseplass rundt motoren. Denne plassen er det mange, inkludert meg som misunner deg. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
SE 305 Svart 16.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Hei ser at du har jordet sjøvannsfilteret. Jeg har likt men mitt er ikke jordet. Bør jeg jorde det? Ja det er lurt å jorde sjøvannsfilteret, slik at anodene tæres istedenfor filteret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.