Jump to content

VP KAD 43, er dette en bra motor?


Renita

Recommended Posts

KAD 43 er vel en godt modifisert utgave av 40 serien, og fremstår vel som en av de bedre i rekken av disse. Den er om jeg ikke tar helt feil uten EDC, og alle de sensorer og elektroniske duppeditter dette medfører av problemer og ergelser, som jeg mener kom på KAD 44.

"Sistemann tar med flagget"

Link to post
Share on other sites

Hei.

Har 2 x KAD 43 2000 modell. Timetall 2200 timer da den ene havarerte, årsaken var lekkasje på intercooler og sjøvann i nn på cyl. under fart. Det bare sa pang og veivstenger ut gjennom begge sider på motoren. Motorene har ellers funket problemfritt , lettstartet ingen røyk men jeg har nå koblet ut begge kompressorer. Fikk stygg lyd først i den ene så etter hundre timer til i den andre.

Har skiftet magnetkobling da jeg trodde det var den som slurte og laget lyd, det hjalp ikke, oljen er skiftet med rette intervall og den tørner fritt og fint. Dersom det er luftlekkasje hvor er den, jeg klarer ikke å finne denne??

Takknemlig for tips.

 

Ha en god seilas

 

:flag:

 

Auriga 30

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...