u972163 Startet 14.Februar.2010 Del på Facebook Startet 14.Februar.2010 Hei alle sammen. Jeg trenger litt hjelp/råd i forbindelse med et mulig kjøp av en snekke. Har sett på en Fram 21" fra 1969. Den er i god stand og motor er en original FM 8-10Hk som virker som den skal. Jeg har hatt mindre båter før, men aldri en snekke av denne typen. Eier vil ha 25.000 for den, noe som for meg virker ok. Noen som har egne erfaringer med denne typen båter eller vet noe om denne prisen er grei? All hjelp er god hjelp :) Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Råd om båtkjøp . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 hei kjenner ikke til båten eller prisnivå på disse men har hatt 3 fm motorer som jeg har hatt lite problemer med, eneste er opprustede eksosmanifoiler på 2 av de og gjennsatte kjølekanaler på 1. 25000 er jo ikke mye penger, hvis båt og motor er i bra stand får du mye båt kos for en rimelig penge. lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Fram 21 er vel en kurant snekke, selv om jeg ikke kjenner spesielt godt til denne! Har selv hatt en FM motor i en KB snekke jeg hadde en gang i tiden, og hadde som "nroo7", også problemer med opprustet eksosmanifold. Det eneste jeg setter et spørsmålstegn ved, er hvor lenge man får reservedeler til FM. Selve FM fabrikken i Fredrikstad er vel lagt ned, så vidt jeg vet! Prisen høres vel fornuftig ut. Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Petter Fagerlie har kjøpt opp delelager og har det meste av deler, trur firmaet hans heter mekkern Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Lurer meg på om fram 21 er gjennomgående ganske tynn i støpen... uten at det anskje ikke gjør noe om du ikke skal bruke den som isbryter! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.