Arve Startet 15.Februar.2010 Del på Facebook Startet 15.Februar.2010 Mitt elektriske toilett har påmontert Matricola motor/kvern. Denne begynte å gå veldig tregt på slutten av forrige sesong. Pumpen er nok hvertfall ti år gammel, men så lenge det er liv i motoren har jeg litt moro av å forsøke å finne årsak til denne tregheten. Ber alle om å se bort fra el-forsyning som er topp. Årsaken er nok heller mekanisk et eller anet sted. Det jeg lurer på er om selve kniven på pumpen er til å demontere. Finner ingen skruer. Noen som har erfaring med dette? Mulig kviven som er av plast er presset på men spør før jeg bruker krefter på denne. Noen med erfaring og/eller tips? Arve Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Vanligvis er det vel saker og ting som henger seg fast i kniven som er problemet og det er bare å demontere for opprenskning. Jeg har aldri hatt behov for å ta selve kniven av, kun demontert motoren og da kommer det med ut det som trenger rengjøres. Utrolig hvor mye ball en liten bete Torky kan gjøre i disse pumpene... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Arve Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Enig med deg SveinHa. Håpet å finne årsaken da jeg demonterte pumpen fra sokkelen, men den gang ei.... Jeg må derfor lenger inn i bevegelige deler. Pumpen skal være mulig å demontere har jeg fåt bekreftet men hvordan...... Det blir rå makt hvis ingen med tips her. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Hei På TMC-dassane så har knivane eit rektangulært hol i midten. Dette er tredd ned på akslingen og låst fast med ein liten skrue, som er skrudd inn i enden av akslingen. Eg er undrande til at du har det moro med slike jobbar:-) Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.