Jump to content

Kongelige Norske Båtforbund - Redningsselskapet


John_Kr

Recommended Posts

Hei Folkens

Da er det lagt ut reklame på Kongelige Norske Båtforbund og Redningsselskapet her på Baatplassen.no.

 

Hva er mest lønnsom av å være medlem av det ene eller det andre selskapet. Det er vel overkill å være medlem av begge.

 

Det er vel kanskje avhengig av hvor du bor i landet, jeg bor i midt-norge.

 

Hvilke erfaring har dere fra disse selskapene og hva tilbyr det ene selskapet kontra det andre.

 

Har planer om å være medlem av et av disse selskapene.

 

:yesnod:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Lønnsomt og lønnsomt.

KNBF er et interesseforbund for båteiere. Noen av fordelene med å være med der er rimelig forsikring (?) i Norske Sjø (forutsatt av snekka ikke gjør mer enn 20 knop) og gratis gjestehavnplasser i tilsluttede foreninger.

 

Redningsselskapets kystpatrulje er litt mer som Viking redningtjeneste. I tillegg til at de yter assistanse gratis (tauing til nærmeste havn / dykker / småfix) til medlemmer kjører de "konvoier" for medlemmer på utsatte strekninger. Du får bladet redningsskøyta i posten 4 ganger i året, bok med oversikt over gjeste- og uthavner i Norge, Sverige og Danmark annethvert år. Gjensidige gir 15% rabatt på forsikringa ved medlemskap.

 

De to nevnte tilbyr i allefall ikke det samme, så hvorfor ikke melde deg inn hos begge?

Link to post
Share on other sites

Jeg er medlen i KNBF gjennom min lokale båtforening og i NSSR på eget initiativ. Slik jeg ser det jobber KNBF mest på det administrative plan (lover/forskrifter o.a) mens NSSR henter deg når du har problemer.

 

Ser der er dukket opp reklame for KNBF og NSSR. Jeg har selv tatt til orde for å reklamere for KNBF/NSSR i en i en reklamediskusjon tidligere men dette ble blankt avvist fordi Båtplassen skulle være reklamefri. Nå er reklamen her og da bør en eller annen admin gjerne fortelle litt hvorfor.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Nå er reklamen her og da bør en eller annen admin gjerne fortelle litt hvorfor.

Gjerne!  :yesnod:

 

For det første betegner jeg ikke dette som ren reklame, siden det er snakk om ideelle organisasjoner som jobber for vårt beste.

Vil heller ikke tro det er vanlig at de betaler for slike bannere.

 

Dette er altså noe vi har gjort helt på eget initiativ etter et forslag fra Lasse for en tid tilbake.

 

Etter en sesong med mange tragiske ulykker samt det tildels negative fokuset som er på båtlivet om dagen, syntes jeg det var på sin plass at vi bidrar med vår støtte til disse holdningsskapende organisasjonene.

Link to post
Share on other sites

Gjerne!  :yesnod:

 

For det første betegner jeg ikke dette som ren reklame, siden det er snakk om ideelle organisasjoner som jobber for vårt beste.

Vil heller ikke tro det er vanlig at de betaler for slike bannere.

 

Dette er altså noe vi har gjort helt på eget initiativ etter et forslag fra Lasse for en tid tilbake.

 

Etter en sesong med mange tragiske ulykker samt det tildels negative fokuset som er på båtlivet om dagen, syntes jeg det var på sin plass at vi bidrar med vår støtte til disse holdningsskapende organisasjonene.

Nå var det ikke meningen av meg å starte en diskusjon om reklame, jeg er mest interessert i disse 2 organisasjonene. Reklamediskusjon kan sikkert taes opp i egen trå....

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Hei baatplassfolk  :yesnod:

Takk for tråden! Som sagt over, er ikke dette et spørsmål om enten eller, men som SveinHa sier, det ene erstatter ikke det andre. Båtforbundet KNBF er landets eneste landsomfattende interesseorganisasjon for eiere og brukere av fritidsbåt, hvilket vil si at vi har "båt og samfunn" som vårt hovedarbeidsområde. Vi arbeider derfor hovedsaklig med "båtpolitiske" saker som skatter og avgifter på det å eie og bruke fritidsbåt, samarbeid med Sjøfartsdirektoratet og  Kystverket om å bedre rammebetingelsene for en trygg og sikker seilas med fritidsbåt, båtføreropplæring, fartsgrenser, merking av leder, med Justisdepartementet om rednings- og polititjeneste o.s.v.  (se mer på www.knbf.no)

Fellesnevneren mellom KNBF og Redningsselskapet er at vi begge arbeider for økt sikkerhet på sjøen gjennom lover, regelverk og skadeforebyggende tiltak. Redningsselskapet gjør også jobben i praksis. Det gjør ikke KNBF. Enhver skikkelig båtfører bør være medlem av Redningsselskapets KystPatrulje. De som ønsker noe mer ut av båtlivet sitt enn å ha en brygge å fortøye båten ved, bør også være medlem i KNBF.

Velkommen om bord!

Hilsen Syvert  :yesnod:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Hei baatplassfolk  :yesnod:

Takk for tråden! Som sagt over, er ikke dette et spørsmål om enten eller, men som SveinHa sier, det ene erstatter ikke det andre. Båtforbundet KNBF er landets eneste landsomfattende interesseorganisasjon for eiere og brukere av fritidsbåt, hvilket vil si at vi har "båt og samfunn" som vårt hovedarbeidsområde. Vi arbeider derfor hovedsaklig med "båtpolitiske" saker som skatter og avgifter på det å eie og bruke fritidsbåt, samarbeid med Sjøfartsdirektoratet og  Kystverket om å bedre rammebetingelsene for en trygg og sikker seilas med fritidsbåt, båtføreropplæring, fartsgrenser, merking av leder, med Justisdepartementet om rednings- og polititjeneste o.s.v.  (se mer på www.knbf.no)

Fellesnevneren mellom KNBF og Redningsselskapet er at vi begge arbeider for økt sikkerhet på sjøen gjennom lover, regelverk og skadeforebyggende tiltak. Redningsselskapet gjør også jobben i praksis. Det gjør ikke KNBF. Enhver skikkelig båtfører bør være medlem av Redningsselskapets KystPatrulje. De som ønsker noe mer ut av båtlivet sitt enn å ha en brygge å fortøye båten ved, bør også være medlem i KNBF.

Velkommen om bord!

Hilsen Syvert  :flag:

Tusen takk for denne fine forklaringen.

 

Ser nå forskjellen mellom disse 2 organisasjonene. Trudde de var konkurrerende organisasjoner, men egentlig fyller de hverandre godt ut og dekker oss båtfolk fra A-Å.

 

Takk :yesnod:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...