Jump to content

Drev og trimplan trøbbel


Nadheim

Recommended Posts

Det er fint med båter når de virker, og utfordrende når de ikke virker.

 

Jeg har nå to utfordringer:

 

Nr 1:

Trimplanene har låst seg... Det som skjedde var at joysticken som styrer trimplanene, knakk. Den kan ha låst seg i en eller annen on-posisjon, slik at ett/begge plan har blitt presset opp/ned. Jeg har nå byttet bryter (joysticken er erstattet med to vanlige trimplan brytere), men ingen av trimplanene vil rikke seg. Det er strøm i ledningene som går til den nye bryteren, og jeg tror jeg har koblet rett. Det er Bennet hydrauliske trimplan.

 

Nr 2 VP290 drevet har også låst seg...

Dette er et drev med powertilt, men uten powertrim. Jeg skulle tilte drevet opp, men så hang badestigen i veien og drevet ble hindret. Ved neste forsøk, uten badestigen i veien, var det ingen reaksjon. Kan det være en sikring eller noe slikt på denne powertilt motoren?

Drevet går heller ikke helt ned, slik at lampen "unlocked" lyser.

 

Hjelp...

Link to post
Share on other sites

Svar på spørsmål 2. Ja det sitter en rar sikring som er faktisk montert på starteren til hovedmotoren, i allefall på min som er en vp41b. Denne sikringen er støpt i hvit plast, den koster også over kr. 200 hos Volvo. Følg ledningen fra hydrolikk pumpen til sikringen.

 

MVH

Link to post
Share on other sites

Svar på spørsmål 1: Det sitter 2 runde ventiler oppe på hydraulikkpumpen som kan ha brent seg hvis det har stått strøm på lenge. Jeg hadde en bryter som hang seg opp med det resultat at den ene ventilen måtte byttes.

Om det er ventilene som har tatt kvelde gi en lyd .. For eg har en motor som er gåen og mener ventilene virker.. Dem kan du få billigt..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...