Rikosjett Startet 16.Februar.2010 Del på Facebook Startet 16.Februar.2010 Har en BMW 320d med ettermontert Webasto dieselvarmer, den sluttet å virke i forrige uke. Bilen ble levert på verksted og det ble konkludert med eksosrøret var brukket og at brennkammeret var fylt opp med sand og skitt! Verkstedet hadde da på det tidspunktet satt inn en ny (brukt). Bestemte meg for at jeg ville beholde den gamle, det ble litt overasket over. Den de hadde satt inn var brukt og den ville de ha 4000,- for, ny kostet den 12000,- Jeg måtte også betale den nye (brukt) utenfor regnskapet... Snakket litt med mekanikeren og han mente om at jeg tok med tid til å gjøre den defekte ren ville den sannsynligvis virke igjen! Ser at det er ca 5-6 ledninger for strøm på den, hvem kan skaffe koblingskjema? Kunne tenkt at denne hadde fungert bra i båt! Noen som har erfaringer med slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Vidarfre Svart 16.Februar.2010 Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Da fikk du vel ingen kvittering på varmeren heller? Ergo null garanti? Får bare håpe den virker en stund da.. Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Rikosjett Svart 16.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 klar over det! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 16.Februar.2010 Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 kan hende jeg har sjema. men må nesten vite hvordan varmer det er??? Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 16.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Ok :-) skal vaske den ren imorgen så får jeg håpe at det står noen tall på den. Mulig det står i håndboka som fulgte med bilen! Er det glødeplugg eller glødetråd i disse? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 16.Februar.2010 Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 ,-Jeg måtte også betale den nye (brukt) utenfor regnskapet... Måtte du betale den utenfor regnskapet? dette høres mildt sagt utrolig ut, Hadde ikke gått med på en slik deal, Du skriver at du har betalt 4000 for den Ny/brukte, er dette inkl utskifting? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Rikosjett Svart 16.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Nå driter jeg i hva dere synes om diverse svarthandel av Webasto diesel varmere!! Er mere opptatt i det tekniske med det å reparere å koble opp en slik, og om flere har reparert og har erfaring med sånt Sitér dette innlegget Link to post
Siriussss Svart 16.Februar.2010 Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Med den tonen er det sikkert mange som vil hjelpe..... Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 16.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Jorda går sikkert ikke under av den grunn! Sitér dette innlegget Link to post
Janrik Svart 16.Februar.2010 Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Se her. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=33827 Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 16.Februar.2010 Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Hvorfor i Helv.... nevner du at du har fått den skiftet svart da? Bedre å holde kjeft om det da Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Vidarfre Svart 16.Februar.2010 Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Er vel helst ment å gi råd av og til iht til gode\dårlige handler vi tenker på.. men for ikke å spore av tråden, kontakt KCL Norge som er importør så får du nok skjema på den Tlf 917 66 989 Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Rikosjett Svart 16.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Mange gode linker! her blir det sengelektyre :-) får rengjøre dingsen i morgen, noen som vet om det er dieselpumpe integrert, eller om den er separat? Hører en slik klikkelyd fra ei stempel pumpe når jeg fyrer den! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Februar.2010 Del på Facebook Svart 16.Februar.2010 Hørest ut som du skal lese litt før du begynner, så finner du ut om pumpen og glødeplugg og allt anna Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Rikosjett Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Webastoen er en Thermo top på 5kw. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Med den tonen der så kan du klare deg sjøl! Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Hva mener du med det? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 (redigert) Tror det er intregrert pumpe Redigert 17.Februar.2010 av Sjøkua (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janrik Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Det er ikke intregrert pumpe. Sitter en liten pumpe dieselrøret som du hører tikking. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Heter den TSL17 så er det noe info her: http://techwebasto.com/heater_main/907512.pdf Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Tine IV Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Nå driter jeg i hva dere synes om diverse svarthandel av Webasto diesel varmere!! jaja sånn kan man også be om hjelp ............. Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Pelle Parafin Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 Nå driter jeg i hva dere synes om diverse svarthandel av Webasto diesel varmere!! Det høres ikke ut som du søker hjelp,med den tonen. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 18.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 dieselpumpa er på 2,5bar og er montert på drivstofftanken, koster 375 på ebay! Har ikke fått tid til å rengjøre da det har vært travle dager med å ta opp "Lille Færder" og fra kanalhavnen i Trondheim Trebåt som som sank i Helga på 60 tonn med nyoverhalt Detroit Diesel med 12 sylindre! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.